כמה בשר הישראלים יאכלו ביום העצמאות 2017?

הצפונים הכי אוהבים לנפנף, מסתבר שלא כולם אוהבים נקניקיות ופרגיות וסטייקים הולכים ראש בראש. לכבוד יום העצמאות 2017 צפו בנתונים הכי מעניינים

זמן צפייה: 00:46

בכל שנה, לקראת יום העצמאות, כל העוסקים בדבר מתחילים לעבוד שעות נוספות: מוכרי הבשר, יצרני הדגלים וכמובן חברות הגריל. המושג "על האש" שגור בפיו של כל ישראלי: ככה אנחנו חוגגים שמחות, סביבו אנחנו מתכנסים ובעיקר אוהבים לדבר עליו: מי ממנגל יותר טוב, איזה נתחים הביאו הפעם, האם משמנים את הגריל עם בצל והאם המנגליסט אוכל אחרון או שבעצם הוא הכי שבע?

לקראת יום העצמאות 2017, חברת קולמן יצאה במפגן כוח להראות למי יש הכי גדול. במסגרת האירוע הציגה החברה סקר שערכה לכבוד יום העצמאות ה-69 של מדינת ישראל באמצעות מכון הסקרים "רושינק", שבדק את העדפות הישראלים בנושא על האש בבית לקראת יום העצמאות.

מסתבר שפרגיות מתחרות ראש בראש עם הסטייקים מי הכי פופולרי
מסתבר שפרגיות מתחרות ראש בראש עם הסטייקים מי הכי פופולרי

איפה בארץ מנפנפים הכי הרבה?

תושבי הצפון מנפנפים יותר מכל אזור אחר בארץ - 37% מתוכם ציינו שהם נוהגים לעשות על האש בביתם לפחות פעם-פעמיים בחודש, אצל תושבי תל אביב והמרכז אחוז המנגליסטים עומד על 25%, בדרום – 19%, בירושלים – 16% ואילו תושבי יהודה והשומרון רק 10%.

לפי ממצאי הסקר עולה כי סוג המנגל שבו משתמשים הישראלים משתנה בהתאם לאזור המגורים ורמת ההשכלה. 47% מתושבי המרכז משתמשים בגרילי גז, לעומת 30% בצפון ו- 24% מאזור הדרום. ממצא זה נכון גם לבעלי השכלה אקדמאית ש- 43% מתוכם משתמשים בגריל גז, לעומת 27% בלבד בקרב לא אקדמאיים.

שני סוגי הבשר האהובים ביותר על הישראלים הם סטייקים (33%) ופרגיות (33%). שאר הנשאלים ציינו שהם מעדיפים צלעות (8%), קבב (8%), המבורגר (4%) ורק 2% בלבד ציינו שאוהבים נקניקיות. עוד נמצא כי סטייק מועדף יותר בקרב גברים מאשר בקרב נשים.

שמונה מתכונים מנצחים לקבב

הישראלים אוהבים לנפנף ולארח. על פי ממצאי הסקר נמצא כי שניים מכל שלושה טוענים שהסיבה העיקרית לעשיית 'על האש' היא למשפחה ולחברים יחד (62%), 29% בארוחות משפחתיות בלבד ואילו 9% ימנגלו לחברים בלבד.

ומה אתכם? ספרו לנו בעמוד הפייסבוק של יאמיז!