האם זה תחילת הסוף? הרמון, פרק 6 ריקאפ

המוות של תקווה מציב את הגר ומאיה מול המבחן הגדול ביותר עד כה, אך גם מהווה עבור שבתאי רגע האמת. האם זה תחילת הסוף? | הרמון, פרק 6 ריקאפ

זמן צפייה: 44:31

שבתאי מתחיל אבד את האחיזה בנשותיו. מאז שהכניס את הכתבת אליהם הביתה, הוא למעשה הכניס את החוץ פנימה. המצלמה, היא לא רק אמצעי כלי תיעוד, היא גם אמצעי התבוננות. וכמו שאומרים, המצלמה לא משקרת.

בינתיים, ההספד שמקריא יואל, קשה מנשוא. הוא מתאבל לא רק על אשתו האהובה, אלא נפרד באופן סופי גם מבנותיו, הגר ומאיה. אך גם כאן, הקשר בין האב הביולוגי שלהן הגר ומאיה, ובין האב הרוחני, שבתאי, ממשיך להתהדק. בזמן שיואל איבד את אשתו באופן ממשי, שבתאי מתחיל לאבד את נשותיו באופן רוחני.

[brightcove_iframe video_id='vod-harmon-season-01-articles-ep06-hazaza-04' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_k7h41iq2' duration='32'']

המוות של תקווה מציב את הגר ומאיה מול המבחן הגדול ביותר עד כה, אך גם מהווה עבור שבתאי רגע האמת - להיות או לחדול. הוא יודע שאם לא יטפל בזה כמו שצריך, הוא לא רק יאבד את הגר שרק החלה את התהליך, הוא יאבד גם את מאיה. וכל אובדן כזה בקומונה, עלול לגרום למפולת שלגים מסוכנת. לפתע גם מובן לשבתאי, שבזמן שהיה עסוק עם האחיות, האחיזה שלו בתהילה ובתמר גם החלה להתפורר, שכן הן מפקפקות במציאות חייהן.

תהילה מחליטה לעשות את החטא הנורא מכל - להפר את מילתו של שבתאי ולפגוש את בנה. תהילה מבינה שהסיפוק הרוחני שהיא מקבלת משבתאי, הוא אפסי לעומת חיבוק קטן מבנה, מה שמטלטל את עולמה.

הרמון
''תשגיחי עליה בשבע עיניים ושתשמור על צניעות''. שבתאי שם לב לשינוי בתמר

במסע החיפושים אחר תמר, שהחליטה לברוח מהבית, הגר מתפכחת – היא רוצה לעזוב, היא רוצה להתמודד עם מות אימה ועם המציאות שהתהפכה לה ברגע הרחק משבתאי, אך היא מבקשת שמאיה תבוא איתה. העובדה שהיא צריכה את אחותה, מזכירה את תמר של הפרק הקודם. ההתפכחות של שתיהן דומה, אך תמר, שגדלה לתוך הכת, מבינה שהדרך לצאת, חייבת להיות קיצונית ואישית. האם זה תחילת הסוף?

הרמון ריקאפ

פרק 1: מה ההיפך מאהבה? שליטה

פרק 2: מי יודע שזה באמת שקר, ולא זיכרון מודחק

פרק 3: חופש אמיתי יש רק כשיש חוקים שמחזיקים את האדם

פרק 4: הוא עוד ילד, ואולי הוא צריך ללמוד מהטעויות של עצמו

פרק 5: כל מה ששבתאי עושה, זה כדי ללמד אותך משהו על עצמך