מי יודע שזה באמת שקר, ולא זיכרון מודחק | הרמון, פרק 2 ריקאפ

גם היום, שנתיים אחרי, מאיה עדיין חצויה בין המשפחה הביולוגית שלה, למשפחה שהיא בחרה, והכמיהה לאישור הוריה מטריף את שבתאי | הרמון, פרק 2 ריקאפ

זמן צפייה: 01:24:12

המסע של הגר לעבר שבתאי צדיק נכנס להילוך גבוה. היא כבר מחוץ לבית המשפחה, ישנה בבית אומנה שמקושרת לשבתאי וכל המכונה המשומנת הזו עובדת טוב, טוב מידי. כי זו הרי לא הפעם הראשונה שמישהו מצטרף לכת. מבחינת שבתאי, הגר היא אור בוהק, שחייב להיכנס לבית. אופן הגיוס שלה הוא אישי, הוא קורא את המצב הנפשי שלה ואת הפגיעות שלה, ומעלה אותה כמעט על כס מלכות מבחינתו, ואת זה הוא גם יבהיר לה בהמשך.

עדיין חצויה בין המשפחה הביולוגית שלה, למשפחה שהיא בחרה

לעומתה, מאיה רחוקה מאוד מלעלות מדרגה אצל שבתאי. די מובן שתהליך הגיוס של מאיה בזמנו, לא הושלם באופן מלא. גם היום, שנתיים אחרי, היא עדיין חצויה בין המשפחה הביולוגית שלה, למשפחה שהיא בחרה. היא כמהה לאהבה של שבתאי, אך נקרעת מחוסר הקבלה של משפחתה שלה, במיוחד של אביה. אותו הצורך באישור אביה הביולוגי, מטריף את שבתאי, ולשם כך המסע לגיוס הגר יצא לדרך.

[brightcove_iframe video_id='vod-harmon-season-01-articles-ep01-hazaza-03' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_sagae0mb' duration='116'']

מאיה יודעת היטב בתוך תוכה שהיא מפיצה על אביה שקרים. היא יודעת שהיא משקרת ובכך מרסקת במו ידיה את המשפחה הביולוגית שלה, כדי לענות לצרכיו של שבתאי. מנגד, הוא יודע טוב מאוד שהיא חיה עם הספק ועם הגעגוע להוריה, והוא יודע שמספיק ריח האוכל הביתי של אמא שלה כדי לשבור אותה. לכן הוא מעיר לה, מקניט אותה, והוא יעשה הכל כדי לנכס אותה אליו באופן מוחלט. המשפט של שבתאי "מי יודע שזה באמת שקר, ולא זיכרון מודחק?" מציף את האבסורד: כמה אנחנו באמת יודעים על דברים שאנחנו לא יודעים? וכמה אנחנו באמת מודעים לעצמנו?

שבתאי לא מוכן לגבר שיתחרה בו על נשותיו

זה ברור לכל, לשבתאי יש בעיה עם גברים. הוא הזכר מסוג האלפא (האלפא MALE) והוא לא מוכן שיהיה גבר שיתחרה על נשותיו. אך בזמן שהוא נלחם במלוא עוזו ביואל, הוא לפתע מגלה שהוא יאלץ להילחם באויב מבית – בנו הבכור, אריאל.

הרמון ריקאפ

פרק 1: מה ההיפך מאהבה? שליטה