כל מה ששבתאי עושה, מלמד אותך משהו על עצמך | הרמון, פרק 5 ריקאפ

המפגש בין יואל, מאיה ושבתאי בבית החולים מהווה נקודת מפנה ביחסים ביניהם - מעבר לעובדה שמאיה בחרה צד, יואל ויתר | הרמון פרק 5 ריקאפ

זמן צפייה: 47:39

המהפך אצל מאיה הושלם. היא סוף סוף עשתה את ההחלטה ובחרה במשפחה החדשה שלה עם שבתאי. לשם כך שבתאי מעניק לה את הזכות לבלות איתו את הלילה. אך בפרק הזה, מצבה הבריאותי של תקווה מדרדר, ושבתאי כבר ערוך ומוכן עם המילים הנכונות להסביר את מחלתה של אימה, וכך שטיפת המוח ממשיכה – לטענתו, המחלה של תקווה נובעת מהרעל והשליליות של יואל. כך הוא ממשיך לבסס את הנרטיב והריחוק בין האב לבנותיו.

המהפך אצל מאיה הושלם. היא סוף סוף עשתה את ההחלטה ובחרה במשפחה החדשה שלה עם שבתאי

המפגש בין יואל, מאיה ושבתאי בבית החולים מהווה נקודת מפנה ביחסים ביניהם. גם ההוכחה שמאיה בחרה צד, אך יותר חשוב העובדה שיואל ויתר, הרים ידיים. הוא שחרר סופית את ביתו לטובת הכת, ומאיה, אחרי שביקשה הארכת צו ההרחקה, משלימה בכאב רב עם המציאות שהיא בחרה.

לעומתה, שבתאי עובר לשלב הבא עם הגר. מטיפוח האור החדש והנסיכה החדשה של המשפחה, הוא עבר לשלב החינוך מחדש. אחרי שלא הרגישה בנוח עם האופן שבו נגע בה שבתאי באחד הטיפולים שלהם, הגר הרגישה את הצד המחנך של אב המשפחה. היא הועברה מהחדר הפרטי שקיבלה. והטון של שבתאי כלפיה השתנה והוא מסרב להמשיך לטפל בה. "כל מה ששבתאי עושה, זה כדי ללמד אותך משהו על עצמך", הסבירה מאיה המלומדת והמנוסה להגר הצעירה.

לעומת מאיה, התהליך של הגר עובר שלב - חינוך מחדש

הגר הפגועה, שמאמינה בכוחו של שבתאי לרפא את הפריחה שלה, מקבלת משבתאי הזדמנות נוספת להוכיח את עצמה, כאשר שבתאי מציע לה לעבור טיפול במים. ושוב אנחנו חוזרים לעניין הבחירה האישית - הרי היא הגיעה בחרה להגיע לביתו של שבתאי, היא התעקשה להוכיח לו את נאמנותה ואת האומץ שלה. האם יש להצילה?

במקביל, מרד הנעורים של תמר, נכדתו של שבתאי, הוא כפול ומכופל משל כל נערה מתבגרת אחרת. היא מורדת לא רק בהוריה, היא מורדת באורח חיים, בפילוסופיה הרוחנית של שבתאי, בדפוסי החשיבה ובאיסורים המרובים. אך למרות הניסיון למרוד, היא מבינה שהיא כבולה, היא לא מצליחה להביא את עצמה לזעוק לעזרה, גם כשהעזרה נמצאת בקצה אצבעותיה.

מרד הנעורים של תמר, נכדתו של שבתאי, הוא כפול ומכופל משל כל נערה מתבגרת אחרת

כשתמר לוחצת על מספר הטלפון של מנהלת בית הספר שהציעה לה דרך החוצה, היא מבינה שהיא דמות טרגית, שאין לה באמת דרך החוצה, ושעתידה ידוע מראש. חוסר האונים הזה עוד יוביל אותה לבצע מעשה קיצוני רק כדי להשתחרר מעול האיסורים. תמר לא פה רק כדי להראות לנו שכדי לצאת מהכת, צריך לעשות מעשים קיצוניים, היא פה כדי לגרום לנו לתהות מתי מוות מקבל פרשנות של חופש? מה באמת צריך לקרות כדי שהרצון להיות חופשי יגבר על הפחד מהמוות?

הרמון ריקאפ

פרק 1: מה ההיפך מאהבה? שליטה

פרק 2: מי יודע שזה באמת שקר, ולא זיכרון מודחק

פרק 3: חופש אמיתי יש רק כשיש חוקים שמחזיקים את האדם

פרק 4: הוא עוד ילד, ואולי הוא צריך ללמוד מהטעויות של עצמו