הוא עוד ילד, ואולי הוא צריך ללמוד מהטעויות של עצמו | הרמון, פרק 4 ריקאפ

האם אישה שבוחרת ללכת אחר גבר, אב המשפחה, כובש וכריזמטי, מבטלת את תנועת הפמניזם או שלמעשה מגשימה אותו באופן מובהק? | הרמון, פרק 4 ריקאפ

זמן צפייה: 44:45

בזמן שהכתבת ממשיכה בניסיונותיה לחדור אל הכת כדי לחשוף את הסיפור האמיתי, שבתאי החליט להזמין אותה באופן רשמי לתוך הבית, להכיר את המשפחה מסבירת הפנים שלו, אך יחד עם שבתאי, אנחנו למדים שאריאל מאיים לדבר עם הכתבת ולספר לה את הצד שלו.

[brightcove_iframe video_id='vod-harmon-season-01-articles-ep04-hazaza-01' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_vwe0g6ue' duration='45'']

אם פספסתם את מה ששבתאי אמר, פספסתם את כל הסדרה. בעודו מדבר עם הבת שלו על אריאל, הוא למעשה מדבר על עצמו. "הוא עוד ילד, ואולי הוא צריך ללמוד מהטעויות של עצמו". שבתאי באופן בלתי מודע מדבר על עצמו – מאחר וללא ספק, הכנסת הכתבת לביתו, היא חטא ההיבריס, היא הטעות שלו, הוא למעשה הילד שלא התבגר.

שבתאי ממשיך לנקות את הגברים שמסביב הגר. אחרי שהסיר את האיום הגדול ביותר, אביה יואל, הוא מתמקד במושא אהבתה של הגר – מייקי. ובואו נודה באמת, שבתאי כנראה אמן בפסיכודרמה. הוא מלהטט בין שיטות טיפול כאילו מזפזפ בין ערוצים בטלוויזיה. בזמן הכנת הפיצה עם הגר, הוא יוצר שיקוף להגר כשהיא מספרת לו על המפגש שלה עם מייקי. אך הוא לא עוצר שם כדי לזרוע את זרע הרוע, הוא יוצר השוואה בין הגברים בחייה של הגר - מייקי ויואל, אשר לטענתו שניהם מנסים להשאיר אותה קטנה ולשלוט בה.

[brightcove_iframe video_id='vod-harmon-season-01-articles-ep04-hazaza-04' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_0rryg1mm' duration='52'']

באופן אירוני ומודע לעצמו, שבתאי מסיים את הטענה לשליטתם הגברים הסובבים אותה על חייה, ומציע להחליף את שמה של הגר ל"אסתר". כי הגר, זו האישה שגירשו אותה, לעומת אסתר שהייתה מלכה. אך הגר, שמהופנטת על ידי הגבר הכריזמטי שלטענתו הציל אותה מאביה, עיוורת למניפולציות.

יותר מכל, השיח סביב הגברים בחייה של הגר, יחד עם השאלות של הכתבת שמנסה להוכיח שמדובר בכת מסוכנת, מעלה את השיח הפמיניסטי, בעיקר מהבחינה הפילוסופית - האם אישה שבוחרת ללכת אחר גבר, אב המשפחה, כובש וכריזמטי, מבטלת את תנועת הפמניזם או שלמעשה מגשימה אותו באופן מובהק? האם זו הבחירה שלה או שמא היא עברה שטיפת מוח ויש להצילה? האם למעשה העובדה שלדעתנו היא עוברת שטיפת מוח, לא מקטין את כוחן של הנשים להחליט על עצמן? האם למעשה שבתאי הוא הפמיניסט ואנחנו המדכאים?

הרמון ריקאפ

פרק 1: מה ההיפך מאהבה? שליטה

פרק 2: מי יודע שזה באמת שקר, ולא זיכרון מודחק

פרק 3: חופש אמיתי יש רק כשיש חוקים שמחזיקים את האדם