הילד מתעורר מסיוטים בלילה? אלה הדברים שתוכלו לעשות כדי להעלים אותם

יש לא מעט ילדים שסובלים מסיוטים כחלק משגרה, אבל החלומות הם רק תסמין לדברים שהילד עובר במהלך היום. אם תהיו ערניים ותקפידו על כמה דברים תוכלו לשפר את המצב שלהם ולישון יותר טוב בלילה

אמא וילד בשיחה

הילד שלכם מתעורר בלילה מסיוטים, וזה הופך להיות כבר עניין שבשגרה? חלומות הם תוצר של חוויות, חשיפה ומצב נפשי של הילד במהלך היום שמשפיעים על הלילה. כל הורה חייב להכיר את הגורמים לסיוטים כרוניים אצל ילדים ולדעת מה לעשות כדי לראות שיפור משמעותי.

מסכים

גם תכנים שנראים תמימים עלולים להתפרש בחלומות שלהם כסיוט, לכן צריך לבחור בקפידה את התכנים שאנחנו מראים להם, גם בפן החינוכי אבל גם בגלל ההשפעות הנוספות שיש להם. בנוסף, שהייה ממושכת מול הטלוויזיה במיוחד בשעות שלפני השינה עלולה להגביר את כמות הסיוטים.

כתבות נוספות במדור "הורים ברשת":

ילדה עם סיוטים
למה יש לילדים סיוטים | צילום: Shutterstock

חוויות

ילד שהיה לו יום לא טוב או אחה"צ מאתגר, עלול להיכנס למיטה כשהוא לא רגוע, להיכנס לשינה לא רגועה ולהתעורר מסיוטים. החוויות היומיומיות של ילד משפיעות באופן ישיר על השינה שלו ועל האיכות שלה. איכות ירודה של שינה מתבטאת בתזוזות, התעוררויות ובסיוטים ואם נבין מה עבר על הילד שלנו באותו יום ואיך לשפר את המצב תהיה לכך השפעה ישירה על איך שיראה הלילה.

חרדות ומתח

יש ילדים עם נטייה לחרדות ויש כאלה שלא, אבל גם לסביבה בה הם חיים, בין אם היא מתוחה או אם ילד חווה קשיים חברתיים או לימודיים והמצב מכניס אותו לסטרס זה עלול להתבטא בקימות מרובות וסיוטים. עלינו להיות ערניים ולראות אם הילד שלנו חווה קשיים, אם הוא חוזר עצבני מהמסגרת יש לזה סיבה, ואם הסביבה בבית מתוחה עלינו לעשות מה שצריך כדי לשפר את זה. סיוטים הם תסמין, לא הבעיה, וכשילד חווה סיוטים מרובים עלינו לבדוק מהיכן זה נובע ולטפל במהלך היום, הלילה "יירפא" ברגע שהיום שלו יראה וירגיש טוב.

אינטרפרטציה

את החוויות שהילד חווה במהלך היום הוא מתרגם אותם בחלומות שלו שעלולים להפוך לסיוטים. אבל, אם נקפיד בבחירת התכנים ובכמות השהייה מול המסך, נהיה ערניים למה שהילד עובר במהלך היום ונטפל אם צריך, נוכל לאפשר לו להיכנס לשינה רגועה ולעלות את הסיכוי שהוא יתרגם את החוויות שלו במהלך היום לחלומות מתוקים. ישנם ספרים שמיועדים להפחית סיוטים ולהפוך אותם לחלומות מתוקים, כאלה שמקריאים לפני השינה על מנת להפוך את התרגום שלו בחלומות.

הכותבת היא מנטורית להורים ויועצת שינה לגיל הרך