"ידעתי שאני עושה משהו אסור, אבל רק ככה יכולתי להציל את החיים של הבת שלי"

הבת הקטנה של מור משה אכלה נקניקייה ונחנקה. האם הבינה שהיא חייבת לפעול ולמרות שהוראות העזרה הראשונה אוסרות על הכנסת יד לגרון היא עשתה זאת והצילה את חיי בתה. בשיחה עם אתר רשת 13 הצהירה: "למדתי את הלקח שלי - זה לא ייכנס אליי הביתה לעולם"

זמן צפייה: 06:22

"אתמול עברתי את הסיוט שכל אמא מפחדת ממנו", שיתפה מור משה, אימא לשניים מעפולה, בפוסט בפייסבוק, "בכל פעם שאני מכינה נקניקיות, אני כמובן חותכת לאורך ואז לחתיכות קטנות כמו כולם. בעודי מתעסקת במטבח, לירם הבן הגדול שלי קורא לי 'אמאאאאא ענהאל נחנקת', הסתובבתי אליה, ראיתי אותה אדומה כמו עגבניה ומחזיקה את הצוואר בלי יכולת אפילו להשתעל, פשוט מסתכלת עליי במבט של 'תעזרי לי' ולא זזה".

מור, אמא לילד בן 5 ולילדה בת 3 וחצי, סיפרה מה עשתה ברגעי הדרמה: "דפקתי לה על הגב שלה (כן אני יודעת שזה אסור) וראיתי שכלום לא קורה. באותה השנייה עברה בי המחשבה שאני אשכרה לא זוכרת כלום ממה שלמדתי בקורס עזרה ראשונה כשהבן הבכור שלי נולד לפני 5 שנים. פשוט לא זכרתי כלום - באותו רגע המוח נמחק ורואים שחור. הדבר היחיד שזכרתי שאסור לדפוק על הגב ואסור לדחוף אצבע אבל נחשו מה? זה בדיוק מה שעשיתי".

כתבות נוספות במדור "הורים ברשת":

חתיכת הנקניקייה שכמעט והובילה לאסון
חתיכת הנקניקייה שכמעט והובילה לאסון | צילום: מור משה

לדבריה, "אני יודעת שזו טעות ושיכולתי לדחוף לה את החתיכה עמוק יותר, אבל פליז אל תשפטו. לא חשבתי באותו הרגע, הדבר היחיד שרציתי זה שהחתיכה הארורה תצא לה מהגרון, אז פשוט דחפתי את האצבע כל כך עמוק פנימה לגרון, הרגשתי את החתיכה, תפסתי אותה בציפורניים, ואפילו שנשרט לה הגרון והיא דיממה וצרחה לשמיים, הצלחתי להוציא - והיא ניצלה!".

מור תיארה את תחושת ההקלה: "אני לא יכולה לתאר לכם מה עברתי באותה רגעים, חשבתי שחרב עליי עולמי התיישבתי על הרצפה וכמו סרט נע התחלתי להריץ בראש איך זה יכול היה להסתיים". לדבריה, "החתיכה הארורה שהורידה לי שנה מהחיים היא מאוד קטנה, אבל היא כנראה החליקה לה לגרון לפני שהיא הספיקה ללעוס אותה וקנה הנשימה שלהם כל כך קטן , שגם החתיכה הקטנה הזו הספיקה כדי לסתום אותו".

מור סיימה את הפוסט עם כמה מסקנות: "אני לא מכניסה אלי הביתה יותר את השיט הזה. לא נקניקיות ולא סוכריות ולא מסטיקים. מלבד זה שזה לא בריא בעליל - אני את הלקח שלי למדתי. דבר שני - קובעת קורס עזרה ראשונה דחוף! ופעם בכמה זמן לרענן את הזיכרון אפילו עם סרטונים ביוטיוב. חובה לדעת איך מתנהלים במצב כזה".

בשיחה עם אתר רשת 13 בעקבות הפוסט, שהפך בינתיים לוויראלי, סיפרה: "הילדים שלי אוהבים מאוד נקניקיות, ובכל פעם שהם מבקשים קשה לי לסרב להכין להם, למרות שאני יודעת שזה לא בריא בכלל". מור הוסיפה כי "תמיד אני רואה כתבות ומשתדלת להימנע ממאכלים אסורים ולחתוך כמו שצריך, אבל עד שזה לא מגיע אלייך אתה לא מתעורר. הפעם למדתי את הלקח וזה לא ייכנס אליי הביתה יותר לעולם".