לא רק מזון מקולקל: אלה הדברים שחשוב לשים לב אליהם בגן של ילדכם

הסיפור על האוכל המקולקל בגן הילדים בנשר גרם לנו להבין שאנחנו חייבים להיות יותר ערניים למה שקורה במקומות שהילדים שלנו מבלים את רוב היום שלהם. כך תדעו האם ההיגיינה ירודה - ומתי יש לכם סיבה אמיתית לדאוג?

ילדה שוטפת ידיים
היגיינה בגן | צילום: Shutterstock

הסיפור הקשה מגן הילדים בנשר, שבו ילדים אכלו מזון מקולקל וסבלו מהקאות ושלשולים הוא סימן לכך שבעזרת הערנות שלנו נוכל לשים לב ללקויות בהיגיינה במקום בו הילד שלנו מבלה את רוב זמנו. אבל לא מדובר רק במזון, יש עוד כמה דברים שחשוב לשים לב אליהם.

נסתכל על הילד

כשהילד חוזר מהגן, תבדקו את מצב החיתול כדי לוודא שהוא לא נמצא עם אותו חיתול במשך זמן ארוך מדי. חיתול מלא בפיפי או צואה שכבר התייבשה מעידים על חיתול שלא הוחלף זמן רב מדי.

אם הוא לובש תחתונים תבדקו שהם לא מלוכלכים ומנגבים לו כמו שצריך, כי ילד שחוזר פעם אחר פעם עם תחתונים מוכתמים ללא בריחות מעיד על ניגוב לא מוקפד.
גם מצב הבגדים מעיד על ההיגיינה, כמו ילד שהתלכלך בצורה חריגה מאוכל ונשאר איתם כל היום, או אם הילד שלכם מרייר המון ואתם רואים שלא הוחלפה לו חולצה במהלך היום. כל אלה סימנים להיגיינה ירודה וחוסר תשומת לב במסגרת בה הוא נמצא ועליכם לבקש שישימו לב לכך.

כתבות נוספות במדור "הורים ברשת":

משחקים
סביבת המשחק בגן | צילום: Shutterstock

סביבת המשחק

בואו נבדיל בין ניקיון לסדר. זה בסדר שאזור המשחקים לא יהיה מסודר כשתגיעו לאסוף את הילד ושיחכו לרגע בו הגן יתרוקן כדי לעשות את הסדר הרצוי. אבל, סביבת המשחק שלהם בגן היא המקום בו הם מבלים רוב היום ואם הניקיון באזור הזה לקוי זה בעייתי מאוד. שאריות של אוכל על הרצפה או אבק בגלל שהרצפה לא עברה ניקיון מספר ימים, אלה נשארים איתם במהלך כל היום שהם משחקים, שכן הרצפה בגן צריכה לעבור ניקיון מדי יום.

תשאלו את הילד

אם מדובר בילד שהתחיל לדבר תנסו לדלות ממנו מידע, תשאלו אותו שאלות ספציפיות של כן ולא. לדוגמא, אם תרצו לשאול איך היה האוכל תשאלו אם היה טעים, אם שוטפים ידיים לפני האוכל, וגם אם הוא לא מדבר באופן שוטף תנסו להבין מההבעות שלו, תראו מההתנהלות שלו בבית אם הוא מבקש לשטוף ידיים אחרי השירותים או שזה לא משהו שהוא מורגל אליו מהמסגרת.

תבקשו תמונות

שליחת תמונות וסרטונים להורי הגן היא דבר לגיטימי ואם לא עושים כך חשוב שתבקשו שכן. למרות שאפשר "לסדר" שהתמונות יראו טוב ניתן בכל זאת לדלות מידע מהם כי האפשרות לטאטא לקויות היא יותר מאתגרת כששולחים באופן קבוע תמונות, כך נוכל לראות אם הילד נמצא במצב טוב או אם ברקע יש משהו שלא מסתדר לכם.

בתור הורים עלינו לבחור מה חשוב לנו, אם הגבול שלנו יהיה כשהילד שלנו מחליף מוצצים עם ילדים אחרים ונחשף לחיידקים בצורה לא מבוקרת או שבחורף נראה אותו בלי גרביים לעומת מצבי קיצון כמו אוכל שהוא מקולקל. כדי שנפעיל שיקול דעת ונדע לזהות מצבים חריגים באמת עלינו להחליט על מה אנחנו מתעקשים ואיפה משחררים, כי אם לא נעשה זאת אנחנו עלולים למצוא את עצמנו מתלוננים גם במקומות שלא צריך.

הכותבת היא מנטורית להורים ויועצת שינה לגיל הרך