בשורה חיובית למניקות: החלב שלכן יסדר לתינוק את השינה

המחשבה הרווחת היא שתינוקות יונקים ישנים פחות, אבל בעצם תרכובת חלב אם מכיל הורמונים שמעודדים שינה וסידור השעון הביולוגי של התינוק. אז איך נהנה מהיתרונות שיש להנקה להציע?

אמא מניקה
איך הנקה עוזרת לשינה של התינוק | צילום: Shutterstock

חלב אם מלא סגולות, אבל כל אמא מניקה יודעת שתינוק יונק גם קם המון בלילה. זה לא בהכרח קורה כי הוא אוכל פחות טוב או שהחלב פחות "ממלא", הסיבה העיקרית היא שהוא הופך תלותי בהנקה, נרדם במהלכה ואז במעבר בין מחזורי שינה הוא צריך את ההנקה שוב כדי לחזור לישון.

דווקא אימהות מניקות עם תינוקות שנרדמים באופן עצמאי יכולות לזכות בתינוק שפותח פערי שינה איכותיים כבר בחודשים הראשונים, זה מפני שחלב אם מורכב מחומצות אמינו והורמונים שתורמים להפרשת הורמון השינה והשעון הביולוגי של התינוק, אז איך נהפוך את ההנקה ליתרון בשינה?

כתבות נוספות:

החלב של הלילה

התרכובת הכי איכותית של החלב תהיה באמצע הלילה בין חצות ל-2 בלילה, אותה תרכובת שמעודדת את הורמון השינה וגם עוזרת לסידור ההאכלות של התינוק.

אם התינוק לא מתעורר בשעה הזו, הרווחתן פער טוב של שינה ואין צורך להעיר אותו לאכול, כי אם אין סיבה רפואית שמכריחה תינוק לאכול באמצע הלילה, אין שום צורך שנעיר אותו בכוונה בשביל זה אלא נחכה שיקום באופן טבעי בשעה שהגוף שלו אותת. בשביל שכן נוכל ליהנות מהתכונות החשובות האלה שהחלב נותן, כדאי לקום לשאוב את החלב ולשמור אותו להאכלה הבאה.

אמא מניקה
ההנקה לפני השינה לא תהיה במיטה | צילום: Shutterstock

הירדמות

כדי שהתינוק יקח את היתרון של התרכובת ויצליח לסדר את השעון הביולוגי וגם לייצר שינה רציפה עלינו לנטרל את ההרגל שלו להירדם באמצעות ההנקה.

אם לפני ההרדמה בערב התינוק נרדם בזמן ההנקה ואנחנו נעביר אותו למיטה הוא יקום כשיגמר מחזור שינה ובמקום לחזור לישון הוא לא יבין איפה הוא נמצא ויצטרך את אותם תנאים להירדם שוב. אז כדי שנמנע הירדמות בזמן הנקה ונבסס הרדמה עצמאית עלינו לדאוג להניק מחוץ לחדר שינה ולא במיטה אלא בסביבה יותר מוארת שמתקשרת לאוכל ולא לשינה כמו חדר האוכל.

הנקות במהלך היום

כל חודש שעובר תינוק מצליח לייצר פערים בהאכלות, וכדי שיצליח לפתוח את הפער בלילה הוא צריך לאכול מספיק במהלך היום. כדי לעשות את זה חשוב להניק יותר במהלך היום ולא לפי שעות מוגדרות. בצורה הזו נעודד ייצור מספק של חלב ונוכל לרכז את ההאכלות ביום במקום בלילה

 

הכותבת היא מנטורית להורים ויועצת שינה לגיל הרך