חוששים שהחופשה המשפחתית תהיה מתישה? כך תגרמו לה להיות מוצלחת

המושג חופשה משפחתית מגיע עם הקשר של בילוי, זמן מגבש וימים מהנים, אבל אם לא ננהל אותה נכון היא עלולה להפוך למתישה ונקבל ילדים שציפו יותר מדי ובסוף חוו כאוס וכעסים מצדנו. בדיוק כדי שזה לא יקרה הכנו לכם כמה טיפים שיהפכו את החופשה למושלמת

חופשה משפחתית
איך נערך לחופשה משפחתית | צילום: Shutterstock

החופש הגדול בפתח וכולנו כבר מתכננים את החופשה הקרובה, אבל יציאה לחופשה עם ילדים תמיד מלווה בחששות. איך נארוז את כל מה שהם צריכים, איך נשעשע אותם במהלך הטיסה, איך נימנע מצרחות ועצבים כשהם עייפים באמצע מסעדה או אטרקציה - ואיך בכלל נהפוך את זה ממסע מתיש לחופשה מהנה? אז אפשר ליהנות עם הילדים בחופשה, אבל חשוב להקפיד על כמה כללים חשובים.

לייצר שגרת חופשה

שגרה וחופשה הם מושגים הפוכים, אבל מכיוון שילדים כל כך זקוקים למסגרת ולשגרה, אנחנו צריכים לתכנן את הלו"ז שלנו בזמן החופשה מבעוד מועד, גם אם זה הורס את אלמנט הספונטניות. כשאנחנו מייצרים שגרה שחוזרת על עצמה אבל סוג הבילוי משתנה לפי מה שתכננו באותו יום, נוכל להתארגן ולהתכונן טוב יותר לכל יום שמגיע, לייצר תחושת ביטחון אצל הילדים ולצאת בידיעה שאנחנו ערוכים בהתאם.

כתבות נוספות:

תיאום ציפיות

מה שעובר בראש של ילד זה לא מה שעובר בראש שלנו. אנחנו מכינים אותם לגדולות ולהם יש יכולות לנפח את זה בהרבה במחשבה שלהם כשהם מצפים לחופשה ולכל יום שנפתח במהלך החופשה. אם אנחנו מתרגשים לקראת חופשה אז הם מגיעים נרגשים פי כמה, ומאוד קשה לשלוט על סיטואציה שעלולה פשוט להתנפץ לנו ברגע האמת. אבל אם נתאם ציפיות עם הילדים, נספר להם בתחילת כל יום מה מצפה לנו ואיך הוא הולך להיראות, הם ידעו מה מחכה להם בלי לפגוש סיטואציה של אכזבה כשהם יגלו שכל מה שהם ציירו בראש לא קורה.

אמא ובת אורזות
לתכנן עם הילדים את החופשה המשפחתית | צילום: Shutterstock

תנו להם להיות חלק מניהול החופשה

לכל ילד מתאים משהו אחר, ואנחנו לא רוצים לגלות בחופשה שהילד שלנו לא מסוגל ללכת למרחקים או לא מעוניין להסתובב במוזיאון, כי נמצא את עצמנו בסיטואציה של בכי במקרה הטוב ובמפגן התנגדות במקרה הפחות זוהר. אז כשאנחנו מתכננים את הימים, נוודא איתם אם הם רוצים ללכת הרבה או הם מעדיפים להגיע באוטובוס, ואם האטרקציה שבחרנו זה משהו שהם מעוניינים בו, כי בסוף את מרבית החופשה אנחנו מתכננים באופן שיתאים גם לילדים שלנו.

תיערכו בהתאם - במיוחד הורים לתינוק

אנחנו מאוד רוצים חופשה משוחררת בלי להתעסק במנהלות, שעות שינה והאכלות לפי זמנים אבל כשיש ילדים קטנים ובעיקר כשמדובר בתינוק, יש אלמנטים שחשוב להקפיד עליהם אחרת הצורך בחופשה משוחררת הופך למועקה. התינוק לא יפסיק לבכות כי הוא עייף והחלטנו שעכשיו זה לא הזמן או שהילד רוצה לאכול אבל אנחנו לא במקום עם מסעדה או מכולת בקרבת מקום.

אבל אם ניערך בהתאם, נביא עגלה מתאימה ונוחה וניתן לתינוק לישון כשהוא צריך, גם אם זה כמה דקות לעצור הכול, להיכנס לבית קפה שקט ולשים אותו לישון בעגלה ורק אז להמשיך, או לקחת בתיק אוכל שיהיה לילד שלנו שרעב כל שעה עגולה למרות שאנחנו לא במקום שמאפשר זאת. כל אלה ימנעו סיטואציות שמקשות עלינו להתמודד ומפרות את שלוות הטיול שתכננו.

 

הכותבת היא מנטורית להורים ויועצת שינה לגיל הרך