הפכתם להורים? יש 5 דברים שההורות לא צריכה לשנות אצלכם

להפוך להורים זה הרגע המרגש ביותר בחיים, אבל איתו מגיע שינוי בשגרה, גשם של עצות, הרבה הורמונים וציפיות גבוהות. אז כדי שנצליח ליהנות מהשינוי, אלה 5 דברים שאסור לנו לשכוח לעשות כשנולד לנו תינוק

הורים ותינוק
מי קבע שמי שבוחרת שלא להביא ילדים היא אנוכית? אל הורית משמע אנוכיות? אבל זה כבר נושא לדיון אחר. | צילום: Shutterstock

להפוך להורה משנה את סדר העדיפויות שלנו, את סגנון החיים ואת המהות שלנו, אבל יש דברים שאסור לנו לשכוח לעשות עם כל השינוי. קבלו 5 טיפים שכל הורה טרי צריך לזכור לעשות.

דייט שבועי

כשמגיע תינוק לעולם אנחנו אחראים לכזה דבר גדול וכל הסדר שלנו משתנה, אבל אל תשכחו את עצמכם, תארגנו עזרה שאתם סומכים עליה וצאו פעם בשבוע לדייט, עם כל העייפות והחשש שהתינוק יקום כשלא תהיו, לא סתם הבאתם עזרה שאתם סומכים עליה. תשחררו ותזכירו לעצמכם, גם שהפכתם להורים - הזוגיות שלכם במקומה נמצאת.

הנקה? תני לעצמך קצת קרדיט

הנקה זה חשוב, אבל היום הרצון העז הזה להניק הוא לפעמים מרקיע שחקים ואז אנחנו שוכחות את עצמנו ואת הקושי שמביאה איתה ההנקה מתוך מחשבה שאם לא נניק אנחנו אימהות פחות טובות. ולמרות חשיבותה הרבה של ההנקה עם יתרונותיה האדירים, בואו לא נשכח - יש תינוקות שמשלבים וכאלה שגם ניזונים רק מתמ"ל כי בשביל זה הוא קיים לא?

אז אין צורך להרגיש שאת במלחמה שאת פשוט לא מצליחה לנצח, כי גם אם תשלבי או "לא תצליחי", זה לא אומר עלייך כלום כאמא והורות בנויה מכל כך הרבה אלמנטים חשובים אחרים. הרגע ילדת וההתמודדות היא במילא גדולה. חשוב לזכור - שאמא טובה היא אמא שטוב לה, אז תעשי מה שעושה לך טוב בין אם זה הנקה, שילוב או רק תמ"ל.

כתבות נוספות במדור "הורים ברשת":

אישה מניקה
דברים שהורים צריכים לעשות אחרי הלידה | צילום: Shutterstock

אל תשכחי את השגרה שלך

היית רגילה לעשות לק פעם בשבועיים? היית פוגשת חברה טובה פעם בשבוע קבוע? אל תוותרי על הדברים שעשו לך טוב לפני הלידה ותמצאי את הסידור והזמן להתמיד בהם, זה יזכיר לך שהחיים שלך לא התהפכו, אלא תוספת מבורכת נכנסה אליהם.

עצות של אחרים

תקשיבו לכל העצות, תחייכו, תזכירו לעצמכם שאתם ההורים ותעשו מה שאתם חושבים שהכי נכון, כי עצות כולם מקבלים כל הזמן אבל בסוף את ההורות הזו אתם חווים והדינמיקה ביניכם היא שלכם ולכן את ההחלטות הנכונות תקבלו כזוג ולא בהשפעת עשרות אנשים אחרים. אם תרצו להתחשב בעצות שקיבלתם תעשו זאת, אבל תזכרו שהן רק עצות ולא בהכרח מה שטוב לאחד טוב לאחר, ואם מישהו חושב שהחיתול שבחרתם לא סופג מספיק או חיתול הטטרה שאתם מנגבים איתו את הפליטות הוא לא מה שצריך זה אולי בסדר לו, אבל לכם פחות.

תתמכו אחד בשנייה

ההתחלה היא מאתגרת, צריך ללמוד להסתדר בדינמיקה החדשה וסיר הלחץ עלול לייצר מתח, אבל אם תעצרו שנייה תיזכרו שאתם באותה סירה ובמקום לקחת את הסיטואציה החדשה לאתגר ביניכם תהפכו אותה לנחמה שיש לכם אחד בשני, שרק אתם יכולים להבין מה הפרטנר שלכם באמת עובר כי הוא נמצא באותה סירה עם אותן חששות ואותם מכשולים. תתמכו בפרטנר שלכם במקום לפרוק את התסכול ותגלו שבמקום זה יש לכם שיח מכיל והבנה שאף אחד לא יכול לחוות חוץ משניכם.

הכותבת היא מנטורית להורים ויועצת שינה לגיל הרך