לך לישון: כך נגרום להם להירדם למרות שיש אור בחוץ

במדינה כמו שלנו אנחנו נהנים מימים ארוכים ושטופי שמש, אבל מצד שני זה מבלבל את השעון הביולוגי של הילד שלנו ועלול לעכב את שעת השינה שלו. אז איך נרדים אותם בשעה שהגוף שלהם צריך למרות שיש אור בחוץ? 4 כללים שחשוב להקפיד עליהם

ילד צופה בשקיעה
ילד צופה בשקיעה | צילום: shutterstock

החושך תורם להפרשה של הורמון השינה, אבל בימים הארוכים של הקיץ יש עדיין אור גם בשעות הערב כשהתינוק שלנו אמור כבר ללכת לישון. זה יכול לבלבל לו את המערכת ולעכב את שעת השינה למרות שהצורך של תינוקות וילדים בגיל הרך הוא הירדמות ב-20:00-18:30, אז איך בכל זאת נשמור על שינה בשעה קבועה למרות שעדיין יש אור בחוץ?

להחשיך

כדי שהורמון השינה יתחיל להיות מופרש עלינו לעמעם אורות כשעה לפני השינה. אז נגיף את הווילונות והתריסים ונדאג לתאורה נעימה כדי לתת לילדים שלנו תחושה שהערב כבר הגיע ושהגוף יאותת להם שאנחנו לקראת שינה, למרות שבחוץ לא נראה כך.

רבע שעה של שמש

כדי לסמן לגוף מתי יום ומתי לילה אנחנו צריכים לעבוד גם בצורה הפוכה, ככה כשהם קמים בשעות הבוקר, עלינו לצאת החוצה למרפסת או לחצר למשך רבע שעה, לשחק או סתם לפתוח את הבוקר בחוץ ולתת להם לספוג אור יום אמיתי באופן ישיר. ככה נעודד את הערות בשעות היום ואת הפרשת הורמון הסרוטונין כי בלעדיו לא יכול להיות מופרש הורמון השינה מלטונין. אז אם נעודד את הגוף לסדר את היום נוכל גם לעודד שינה בעזרת החשכה בשעות הערב.

כתבות נוספות:

שעון
כדי לעודד שינה צריך להחשיך | צילום: Shutterstock

להוציא אנרגיות בזמן

אל תחכו לשעה 18:00 כדי לקחת אותם לגינה להוציא אנרגיות ולחזור ב-19:00 למקלחות ושינה. גם אם יש אור בחוץ בשעה מאוחרת, ילד צריך את הזמן לפני השינה כדי להיכנס לאווירה, להרגיש את העייפות מגיעה ולא להיות באדרנלין גבוה. אם תנצלו את שעות אחר הצהריים המוקדמות לפעילות גופנית ותנהלו את הזמנים נכון, הם יגיעו לשעה הרצויה עייפים מספיק. המטרה היא להתנהל כאילו מחשיך כבר לקראת הערב ובשעה לפני ההשכבה להיכנס לאווירה רגועה והכנה למיטות.

טקס שינה

עכשיו כשקיץ אנחנו מלאים בפעילויות בחוץ ואז מדלגים על טקס שינה, אבל חשוב להקפיד עליו, גם אם זה אומר לקלח אחרי שהם היו בבריכה למרות שקילחתם אותם בחוץ או לחזור קצת לפני שעולים לישון למרות שהייתה פעילות עד מאוחר. חשוב להוריד הילוך, לעשות הפרדה בין היום שהם עברו ללילה ולהיכנס לאווירת שינה לפני שנכנסים למיטה.

 

הכותבת היא מנטורית להורים ויועצת שינה לגיל הרך