חולמים על מסעדה בערב? כך תצאו בלי שהילדים יעשו לכם סרטים

אנחנו עושים הכול כדי שהילדים לא ידעו שאנחנו מתכננים להשאיר בייביסיטר בערב ולצאת אחרי שהם נרדמו, אבל הילדים שלנו מרגישים הכול ודווקא אם נפסיק להסתיר נגלה ילדים מכילים. כך תעשו זאת נכון

ארוחת ערב ויין
זה בסדר לצאת בערב ושהילדים ידעו | צילום: Shutterstock

אנחנו רוצים לשים את הילדים לישון ולצאת בערב, אבל שיהיה ערב כיף, בלי טלפון מהבייביסיטר שהילד קם ומחפש אותנו או במקרה הגרוע לא נגיע לפתח הדלת ונצטרך לחזור חזרה כי הילד מסרב שנלך. אז למה כדי שהם לא יעשו לנו סרטים חשוב שהם כן ידעו שאנחנו יוצאים ונפסיק להסתיר?

תדעו מה קורה להם בלילה

כשאנחנו מבינים מה קורה לילד כשהוא הולך לישון, אנחנו מבינים את החשש שלו שנשאיר אותו לבד גם אם הוא בכלל במיטה ישן ולא חלק מהסיטואציה. בשביל ילד הלילה מסמל פרידה - פרידה מהיום, פרידה מאיתנו, פרידה מעצמו. הרגע שהוא נכנס למיטה הוא רגע שהוא עוצר הכול, ובעולם שהוודאות היא ממילא מוגבלת, הלילה מעצים את התחושה וכל מה שהם רוצים זה ללכת לישון בתחושה בטוחה, שהכול פועל כרגיל גם כשהם נפרדו מהכול, והשלב הראשון הוא להם את התחושה הזו.

כתבות נוספות במדור "הורים ברשת":

אמא וילד לפני השינה
האם לספר לילד שההורים יוצאים בערב | צילום: Shutterstock

אל תסתירו

כשאתם מדברים לידם באנגלית או בקודים הם מבינים שאתם מסתירים מהם משהו, תחושה שקשה לנו המבוגרים לעכל, אז לילד שרק רוצה עוד פיסת מידע ושליטה על מה שקורה סביבו זו תחושה שהיא בלתי נסבלת. אל תסתירו, כי גם אם לא תדברו על זה, הם ירגישו. האופן בו נמהר לקלח ולהרדים, האנרגיות השונות והתנהלות שלנו, זה בדברים הקטנים אבל אצלם זה מורגש. אז אל תסתירו, תספרו להם שאתם יוצאים לשעתיים ועוד מעט תחזרו, ובינתיים הם לא לבד, יש מי ששומר עליהם ובקשר איתכם כל הזמן.

התחושה שהם מודעים למה שקורה במקום לשמוע אתכם מדברים בקודים או מתנהגים אחרת לפני שהם הולכים לישון היא לא תחושה שמאפשרת להם ללכת לישון בשקט, ואז גם אם תחכו שיירדמו כדי לצאת, הסבירות שיתעוררו כשאתם לא בסביבה היא הרבה יותר גבוהה.

תבחרו בקפידה

אנחנו נוטים לזלזל בבחירת הבייביסיטר כי ממילא הילדים ישנים אז אין יותר מדי מה לנהל בזמן שאתם לא פה, ואז אתם מוצאים איזו בייביסיטר אקראית רק כדי לסגור פינה, אבל בייביסיטר שמגיעה לשמור בערב היא לא פחות חשובה מזו שמגיעה לתת יד במהלך היום. אם אתם רוצים לצאת בלי הפרעות, הילדים צריכים להכיר אותה ולוודא שזו מישהי שהם אוהבים ומרגישים בטוחים איתה, ואז עוד לפני ההתארגנות תספרו להם שהיא תהיה פה בזמן שתצאו ועד שתחזרו, ככה הם ידעו למי הם מצפים, גם אם הם ישנים בזמן הזה ואין ביניהם אינטראקציה.

תכילו אם קשה

יכול להיות שבפעמים הראשונות יהיה להם קשה, וההרדמה תהיה ארוכה יותר, אבל עליכם להישאר עקביים ומכילים. זה לא צריך לגרום לכם להסתיר כדי לטאטא את הקושי, הוא לא ייעלם אלא רק יתעצם. אנחנו בונים עם הילדים שלנו מערכת יחסים של אמון לטווח רחוק, וכשאנחנו שמים את הדברים על השולחן אנחנו ניצמד למה שאמרנו, נכיל את הקושי ונתמוך ביחד עם שמירה על אסרטיביות. נבהיר ונעביר להם שזה בסדר לצאת ולחזור בקרוב ואם הם ירגישו שאתם בטוחים במצב כך גם הם יהיו.

הכותבת היא מנטורית להורים ויועצת שינה לגיל הרך