הגיע הזמן לשחרר: כך תעודדו את הילדים שלכם להיות עצמאיים

אנחנו מחכים לאבני דרך בעצמאות של הילדים שלנו אבל מתקשים לשחרר, ומשהו בין הרצוי למצוי משאיר אותם מאחור. אז אם נתנהל נכון נוכל לעודד אותם לעשות דברים שגם אנחנו לא ציפינו שהם יצליחו בשלב הזה

ילד מכין לעצמו אוכל
למה כל כך חשוב לעודד עצמאות | צילום: Shutterstock

אנחנו רוצים שהילד שלנו ייקח עוד צעד אחד קדימה לעבר העצמאות, רק מחכים שיקבל על עצמו עוד קצת אחריות על הכתפיים כדי להוריד מאלה שלנו, אבל הרבה פעמים זה פשוט לא קורה ואנחנו מוצאים את עצמנו עושים עבורם הכול. אבל, זה לא אומר שהם לא יכולים או לא רוצים אלא פשוט צריכים את ההכוונה הנכונה. אלה הדברים שאנחנו צריכים לעשות כדי לעודד את הילד שלנו לעצמאות.

תעבירו מסר

יש ילדים שדורשים עצמאות ויש כאלה שצריכים לתת להם אותה. כשאנחנו רוצים לתת לילד שלנו עצמאות אנחנו לא יכולים פשוט לצפות שהמעבר מלעשות עבורם לעשייה עצמאית תיעשה בלי להעביר להם את המסר הרצוי ובלי להזכיר להם לקחת את האחריות.

לדוגמא, אם אנחנו רוצים שיפנו את הצלחות בעצמם לא נוכל לפנות עבורם ולכעוס עליהם שלא עשו זאת, אלא לחכות לרגע שיסיימו לאכול ולהזכיר להם שבבית כל אחד מפנה אחריו את הצלחת, וכך עליהם לעשות עכשיו כשהם סיימו לאכול כי אתם כבר לא מפנים אחריהם.

כתבות נוספות במדור "הורים ברשת":

עצמאות ילדים
איך נעודד ילד לעצמאות | צילום: Shutterstock

תנו להם קרדיט

אנחנו אומנם רגילים לעשות עבורם הכול, אבל העברת האחריות תלויה גם בנו ואם לא ניתן לילד שלנו קרדיט שהוא מסוגל לפתח את העצמאות שלו הוא לא יוכל לעשות זאת כי לא תינתן לו ההזדמנות מצדנו. אז תנו להם קרדיט שהם יצליחו, וגם אם בהתחלה יהיה קשה ולא בדיוק מושלם, תיפול הצלחת על הרצפה או הם יצחצחו את השיניים ויפספסו את כל החלק האחורי, תהיו שם להזכיר להם שהם מסוגלים.

תדחפו

לא תמיד זה קל ליישם את השינוי, אבל אתם תהיו שם לדחוף אותם לעשות את זה. אם קשה להם לשרוך את השרוכים תעזרו ותראו להם איך עושים את זה נכון או אם הם השאירו כתמים על הכלים אחרי ששטפו אותם תעמדו לידם ותדגימו להם כדי שבפעם הבאה זה יהיה יותר מוצלח - הדחיפה שלכם זו ההצלחה שלהם.

הכותבת היא מנטורית להורים ויועצת שינה לגיל הרך