הורים, שימו לב: אלו האפליקציות הכי מסוכנות לילדים שלכם

המטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת הוציא דו"ח מיוחד בנושא הסכנות הטמונות ברשת ובו רשימה של אפליקציות שמומלץ להרחיק את ילדיכם מהן. מאור צור, סמנכ"ל סייף סקול, הגיע לאולפן "העולם הבוקר" כדי להציג חלק מהן ולתת כמה טיפים להורים

זמן צפייה: 05:52

רגע לפני שהילדים שוב יוצאים לחופש, המטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת הוציא דו"ח מיוחד בנושא הסכנות הטמונות ברשתות החברתיות והאפליקציות השונות. מאור צור, סמנכ"ל סייף סקול, הגיע לאולפן "העולם הבוקר" כדי להציג כמה יישומונים שהופיעו בדו"ח ולהסביר מה ההורים צריכים לעשות כדי להגן על הילדים שלהם.

האפליקציה הראשונה היא Discord - אפליקציה חינמית ברובה שנוצרה בשנת 2015 שבה כל ילד שמלאו לו 13 יכול להיכנס אליה. על פי הנתונים, בכל רגע נתון יש כ-300 מיליון ילדים באפליקציה, שמאפשרת לפתוח קבוצות דיונים בכל מיני נושאים. הבעיה העיקרית שלה היא האפשרות להסוות את הקול במהלך הצ'אט הקולי כך שמבוגרים יכולים להתחזות לילדים ולחשוף את הצד השני לתכנים בלתי הולמים.

כתבות נוספות במדור "הורים ברשת":

אפליקציית discord
אפליקציית discord

האפליקציה השנייה היא Sarahah - אפליקציה חינמית שנוצרה בשנת 2017 ומשמשת להעברת מסרים אנונימיים בין משתמשים. כלומר, ניתן לשלוח הודעה לאדם אחר מבלי לדעת מי שלח אותה. יוצריה שיווקו אותה ככזאת שמאפשרת לשלוח דברים חיוביים לאדם אחר מבלי להזדהות, אבל בפועל ילדים מקבלים הודעות מאוד קשות וסובלים מבריונות של חבריהם לכיתה.

אפליקציה נוספת שהוזכרה בדו"ח היא Telegram שחושפת קטינים לתכנים מיניים ולתגובות פוגעניות מצד גורמים בלתי מזוהים. האפליקציה היא חינמית ומשמשת לשליחת הודעות, תמונות וסרטוני וידאו הן בקבוצות ובהן בהודעות פרטיות.

צור הסביר כי להורים "אין מושג איפה הילדים נמצאים, הם צריכים להבין שיש עולם שלם שמתנהל בלי שהם מודעים אליו". לדבריו, "הילדים עצמם לא יודעים מה המשמעות של פתיחת מצלמה או כשאדם מבוגר פונה אליהם".