המדריך לניו בורן: אלה הדברים שצריך לדעת על סטריליזציה

חזרנו עם התינוק הביתה ועכשיו עלינו להתמודד עם חיטוי הבקבוקים, המוצצים וחלקי משאבת החלב. אלה הדברים שחשוב לדעת כדי לעשות את תהליך העיקור כמו שצריך

סטריליזטור
איך נעשה סטריליזציה | צילום: Shutterstock

חזרנו עם התינוק הביתה, ועכשיו עלינו להשתמש בבקבוקים ובמוצצים שקנינו, ולדאוג לניקיון סטרילי שלהם בשנה הראשונה בכדי לשמור על בריאות התינוק, שכן מערכת החיסון שלו רק מתפתחת. בדיוק בשביל זה הכירו את שיטות החיטוי ואיך צריך לבצע את התהליך.

רק מה שמותר

עליכם לוודא כשאתם קונים את הבקבוקים, המוצצים ושאר האביזרים שתרצו לחטא שניתן להכניס אותם לסטריליזטור, שכן תהליך החיטוי נעשה בחום גבוה וחשוב שאלה יהיו אביזרים שיכולים לעבור את תהליך העיקור.

אל תשכחו מברשת

לפני שאנחנו מכניסים את כל הכלים למכשיר הסטריליזציה עליכם לנקות אותם היטב ולהוציא את שאריות החלב מהפינות, הרי מכשיר הסטריליזציה לא מנקה אלא רק מעקר, ולכן נכניס בקבוקים שעברו ניקוי לפני כן. בדיוק בשביל זה צריך מברשת לניקוי בקבוקים שתקל על המלאכה.

כתבות נוספות במדור "הורים ברשת":

מייבש בקבוקים
מתקן לייבוש בקבוקים | צילום: Shutterstock

לפרק את החלקים

חשוב לפרק את כל החלקים של הבקבוק לפני שננקה ונכניס לעיקור, כך שכל חלקי הבקבוק יהיו נקיים ולא יהיו אזורים שלא הגעתם אליהם.

סוגי מכשירים

בכל חנות לתינוקות ישנם שלל מכשירי סטריליזציה עם הוראות יצרן שונות שצריך להיצמד אליהן. יש סטריליזטור שמתאים לעבור חיטוי במיקרוגל ויש מכשיר חשמלי שעושה את פעולת העיקור. ישנם מכשירים חשמליים שנכבים באופן אוטומטי לפי כמות הזמן שנדרש לחיטוי ויש את אלה שנצטרך לכבות באופן עצמאי. בכל אופן גם אם הוא נכבה עצמאית מומלץ לבדוק לאחר עשר דקות שהוא אכן נכבה ולהוציא מהחשמל.

שיטה נוספת היא הרתחת האביזרים בסיר עם מים מסוננים שרתחו. עיקור במדיח כלים מתאים רק למכשירים שמתאימים לכך ויכולים להגיע לפחות ל90 מעלות

מייבש בקבוקים

אחרי שסיימתם לעשות סטריליזציה לכל הבקבוקים תשימו אותם לייבוש במתקן ייעודי.

 

הכותבת היא מנטורית להורים ויועצת שינה לגיל הרך