מתלבטת אם להניק? מחקרים מצאו יתרונות נוספים

היתרונות הבריאותיים להנקה לא חדשים לעולם המחקרי, אך מחקר חדש חשף אפילו יותר יתרונות לטווח הארוך למי שבוחרת להניק

זמן צפייה: 06:17

עשרות מחקרים כבר פירטו והוכיחו את היתרונות הרבים שיש להנקה עבור תינוקות. בנוסף, לא מעט מחקרים טענו כי הנקה עוזרת גם למניעת סרטן השד אצל אימהות, ולא מעט אימהות סיפרו כי הנקה עוזרת להשיל מהר יותר ממשקל התינוק.

מחקר חדש של אוניברסיטת צפון קרוליינה, מצא כי הנקה עשויה להיות טובה יותר ממש שחשבו עד כה, במיוחד כשמדובר על בריאות האם לטווח הארוך.

כאשר אמהות מניקות את ילידהן באופן בלעדי למשך חצי שנה, וממשיכות כך רק כשנה אחרי הלידה, יורד באופן משמעותי הסיכון למוות ולמחלות. המחקר בדק שתי קבוצות אימהות: האחת הניקה לפי המלצות האקדמיה האמריקאית, והשנייה הניקה פחות מההמלצות.

לדברי החוקרים, ניתן למנוע מחלות רבות אצל ילדים במידה והם יונקים, כולל לוקמיה, דלקות אוזניים, מחלת קרוהן, דלקות במערכת העיכול והנשימה, השמנת יתר. בנוסף, הנקה יכולה למנוע מחלות אצל האימהות כגון סרטן השד, סוכרת, סרטן השחלות, יתר לחץ דם והתקפי לב.

מחקר חדש של אוניברסיטת צפון קרוליינה, מצא כי הנקה עשויה להיות טובה יותר ממש שחשבו עד כה
מחקר חדש של אוניברסיטת צפון קרוליינה, מצא כי הנקה עשויה להיות טובה יותר ממש שחשבו עד כה | צילום: shutterstock

לפי נתוני המחקר, קיים קשר בין מה שכונה "הנקה תת אופטימלית" ליותר מ-3,000 מקרי מוות מידי שנה, בעיקר של אימהות.

נכון, המחקר לא מבטל השפעות אחרות בנוגע למקרי המוות ולמחלות אצל ילדים ואימהות, אך מה שהוא כן טוען הוא כי הנקה מבטיחה באופן מובהק בריאות טובה הן לאם ולתינוק.

החוקרת הראשית, ד"ר אליסון סטויב, מקווה כי המחקר יעזור לעצב את המדיניות הציבורית לטובת אימהות. "כיום 22% מהאימהות המועסקות חוזרות לעבודה תוך 10 ימים לאחר הלידה. חופשה בתשלום משאירה את האימהות והתינוקות יחד, שהיא חיונית להנקה", טענה ד"ר סטויב. "מתן חוחפשה משפחתית משפיעה באופן מובהק על בריאותם של נשים וילדים לאורך כל חייהם", הוסיפה.

אבל חשוב להין, מעבר לכל הנתונים הללו, כולנו שונים. אמנם כל מי שיכולה להניק, מומלץ שתעשה זאת, אך יש כל כך הרבה דרכים אחרות לטפח, לקדם ולדאוג לבריאות הילד והאם כאחד.

עוד באסיפת הורים

צילומי הלידה הטובים ביותר בעולם [brightcove_iframe video_id='parenthood-articles-044' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_6t6r9u4h' duration='1929']

צפו בתיעוד נדיר של תינוק שנולד בתוך שק מי השפיר [brightcove_iframe video_id='parenthood-articles-042' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_6wa505xv' duration='1929']

עכשיו זה מדעי: הנה השיר שיגרום לתינוק לחייך [brightcove_iframe video_id='parenthood-articles-038' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_n76rum3h' duration='1929']

אחת ולתמיד: מה באמת צריך לחגוג - יום האם או יום המשפחה? [brightcove_iframe video_id='parenthood-articles-039' autoplay='0' credit='' kid='1_y34tvnob' duration='1929']

אבא כאן בדיוק כמו שאמא כאן

6 כללים ללמד את ילדיכם לעזור במטלות הבית