מכת כינים? לא רק בהגדה של פסח

כיצד לנצל את ימי חופשת הפסח כדי לבער לא רק את החמץ והמיותר, אלא גם את מכת הכינים ממנה סובלים הורים וילדים בכל דור ודור

זמן צפייה: 12:30

כינים נחשבו לאחת המכות הקשות שידעה מצרים, ולאחת המכות שממנה סובלים הורים וילדים בכל דור ודור. הבעיה היא שהאורחים הכי לא רצויים בביתנו ועל ראשי ילדנו, מגיעים לביקור לעיתים תכופות מדי.

הכינה ליוותה אותנו כשהיינו ילדים, והיא חוזרת לחיינו ולראשנו כשהתבגרנו והפכנו להורים. לקראת פסח, ערכה חברת התרופות רפא, משווקת סדרת הדרין להגנה ולטיפול בכינים ובביצי כינים, סקר בקרב אימהות לילדים בגילאי 3-14, שנדבקו לפחות פעם אחת בשנה האחרונה בכינים. כמה אימהות נדבקות מילדיהן בכינים, והאם יש מקום להעיר להורים, שילדיהם מסתובבים עם ג'ונגל של כינים על הראש ומדביקים אחרים?

80% מהאימהות הצהירו שילדיהן נדבקו בכינים לפחות פעם- פעמיים בשנה האחרונה, וכחמישית מהם נדבקו מעל ל-5 פעמים. כלומר, אנו נאלצים להתמודד עם ניקוי ראשי ילדינו לעיתים קרובות מדי. אפשר לומר, שהמטלה הזו די שנואה עלינו. עד כמה? בסקר נמצא שטיפול בכינים ובביציהן זוהתה כמטלה השנואה ביותר בקרב אימהות ביחס לשאר המטלות הלא נחשקות כמו לעשות סדר בארון הבגדים או להכין את הילד למבחן.

כינים
צילום: shutterstock

מעדיפות לטפל פעם אחת ודי
כשאנחנו היינו ילדים, והחיים היו פחות אינטנסיביים, האימהות שלנו יכלו להרשות לעצמן לפלות את הכינים מראשינו באצבעותיהן או לסרק את שערינו במסרק סמיך במשך שעות. טיפולים אחרים, פחות נעימים שיצא לנו להכיר הם התספורות הקצוצות והמגולחות, שגרמו לנו לברוח בבכי מהמספריים של אימא או של הספר, או שטיפת ראשינו בנפט וחומץ, שאף יכלו להזיק לנו.

היום, כשאימהות מודעות לחוסר היעילות של הטיפולים המסורתיים הללו, וכשאין ברשותן שעות רבות לטפל בכינים, 60% מהן מעדיפות טיפול אחד בלבד, מבלי הצורך לחזור שוב על הטיפול אחרי שבוע. האם זה אפשרי? בוודאי. היום תוכלו למצוא על המדף מוצרים המכילים שילוב מרכיבים ייחודי, המיועדים להשמיד את הכינים ואת ביצי הכינים בטיפול אחד. השמדת הביצים חשובה ביותר, כי הן הסיבה לכך שתוך 7-10 ימים בוקע דור חדש של כינים, ומעגל ההדבקה לא נפסק.

__________________________________

מעבדות לחירות: איך להיגמל מהחיתול?

הסוד לאריכות ימים: בייביסיטר לנכדים

6 כללים ללמד את ילדיכם לעזור במטלות הבית

____________________________________

לא רק על ראש אחד
הקרבה הפיזית בין אימהות לילדיהן מאפשרות לכינים לטפס ולזחול מראש אחד לאחר. למרות זאת, הרי לא נפסיק לחבק ולנשק אותם, אז מה כדאי לעשות?

אם לילד יש כינים, מומלץ שכל בני הבית ייבדקו. אם נמצאו כינים חיות, יש לערוך טיפול להשמדתן ולהשמדת הביצים שלהן. חשוב לדעת, שכיום חלק מהמוצרים מתאימים לתינוקות מגיל חצי שנה ומעלה, ומיועדים גם לנשים הרות ומניקות. בנוסף, תוכלו למצוא מוצרים המיועדים למניעת התרבות ג'ונגל נוסף של כינים, וניתנים לשימוש קבוע על ראש נקי, שעבר טיפול.

אבל מה עושים כאשר מאתרים ילד או ילדה בגן שמתגרד בלי הפסקה? מסתבר ש-71% מהאימהות סבורות שיש מקום להעיר להורים, בצורה מנומסת ואדיבה. כמו כן, כמעט שני שליש מהאימהות הודו, שהן מתנגדות לארח חבר של ילדיהן מספר ימים לאחר שנדבקו בכינים.

אז רגע לפני שאתם עורכים את שולחן ליל הסדר, בין הניקיונות והקניות, רצוי שתערכו "סדר" למהדרין בראשם של הילדים. נצלו את ימי החופשה הקרובה כדי לבער לא רק את החמץ והמיותר, אלא גם את הכינים ולקבל את האביב ואת חג הפסח בראש שקט ונקי.

עוד באסיפת הורים

צילומי הלידה הטובים ביותר בעולם [brightcove_iframe video_id='parenthood-articles-044' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_6t6r9u4h' duration='1929']

צפו בתיעוד נדיר של תינוק שנולד בתוך שק מי השפיר [brightcove_iframe video_id='parenthood-articles-042' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_6wa505xv' duration='1929']

עכשיו זה מדעי: הנה השיר שיגרום לתינוק לחייך [brightcove_iframe video_id='parenthood-articles-038' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_n76rum3h' duration='1929']

אחת ולתמיד: מה באמת צריך לחגוג - יום האם או יום המשפחה? [brightcove_iframe video_id='parenthood-articles-039' autoplay='0' credit='' kid='1_y34tvnob' duration='1929']