הסוד לאריכות ימים: בייביסיטר לנכדים

מחקר שנערך בקרב בני הגיל השלישי, גילה כי זמן איכות עם הנכדים הוא המתכון לאריכות ימים. אז קדימה סבתא, הנכד מחכה לך

זמן צפייה: 01:23

מחקר חדש שפורסם בכתב העת היוקרתי Evolution and Human Behavior, מביא עמו בשורה חדשה ומרגשת עבור בני הגיל השלישי. המחקר טוען כי סבים וסבתות הלוקחים חלק פעיל בגידול הנכדים יזכו לתוחלת חיים ארוכה יותר.

כ-500 איש, בני הגיל השלישי (70 +), לקחו חלק במחקר במשך שנתיים. הקריטריונים המרכזיים שנבחנו במחקר היו: גיל המשתתפים, המצב הבריאותי שלהם, מצב סוציו אקונומי, מספר הנכדים שיש להם ומידת הטיפול שלהם בנכדיהם.

אחרי שנתיים, מסקנות המחקר הראו כי המשתתפים שטיפלו, עזרו או שמרו על ילדים (שלהם או של אחרים) ובנכדים שלהם האריכו את תוחלת החיים שלהם בכשלוש שנים. החוקרים ציינו כי התועלת לקשר הוא הדדי, שכן הנכדים מקבלים זמן איכות, חוכמת חיים ויחס אישי מפנק ומטפח מצד הסבים והסבתות, ואילו הצד השני זכה בבריאות ותוחלת חיים ארוכה יותר .

התועלת לקשר הוא הדדי: הנכדים מקבלים זמן איכות והצד השני זכה בבריאות
התועלת לקשר הוא הדדי: הנכדים מקבלים זמן איכות והצד השני זכה בבריאות

הנתונים גם הראו כי הסיכון למוות היה נמוך בשליש אצל המבוגרים שסייעו בטיפול בנכדיהם, לעומת אלו שלא נפגשו עם נכדיהם כלל. מחצית מהמשתתפים במחקר שסייעו בטיפול בנכדיהם, נותרו בחיים במשך עשר השנים הראשונות של המחקר. "לפי העיסוקים שלי עם הנכדים, אני צריכה יותר מ-120. סיפרה רחל זיו, סבתא גאה המתגוררת במגדלי הים התיכון גני תקוה. "מגיל שנה ועד גיל 23, אני מעורבת בכל החיים שלהם. אני אוהבת ללמוד איתם לבחינות, לבלות איתם בחוץ, בייביסיטר, הצגות, טיולים בעולם. וכמובן גם לבלות אצלי בבית עם האוכל של סבתא", הוסיפה רחל.

אני מעורבת בחייהם מגיל צעיר. זה מוסיף לי המון טעם לחיים, רחל זיו
אני מעורבת בחייהם מגיל צעיר. זה מוסיף לי המון טעם לחיים, רחל זיו

 

אז כדי שתזכו לשנים רבות עם הנכדים, תפסנו גם את עמוס ומרגלית שלו, סבא וסבתא גאים המתגוררים במגדלי הים התיכון נורדיה, איך נראה היומיום שלהם ומה הדבר שהם הכי אוהבים לעשות עם הנכדים. לגזור ולשמור >>

עוד באסיפת הורים

[brightcove_iframe video_id='19menachem_vtr2_n20170130_v1' autoplay='0' credit='' kid='' duration='1929'']

<< יוזמה של אמא: שיעורים פרטיים און-ליין

<< "אני בת 5, אל תכריחו אותי לנשק את הדודה"