המדריך להורה: כך נעבור את פורים בשלום

חג פורים הוא חג צבעוני, מרגש ואהוב, אך למרות השמחה וההתרגשות הרבה, עלולים לצוץ קשיים סביב נושאים שונים הקשורים לחג. אז איך עוברים את חג הפורים בשלום?

זמן צפייה: 05:03

לא כל הילדים אוהבים להתחפש, אבל עם ילדים שמראש מצהירים שאינם מעוניינים להתחפש, אין בדרך כלל בעיה, כי מרבית ההורים נוטים לא להכריח או להיכנס איתם למאבק. הסיפור היותר מעניין הוא דווקא אלו שרוצים, שמתכננים להתחפש, אפילו שותפים לבחירת התחפושת – אבל ברגע האחרון "מקבלים רגליים קרות".

"הורים רבים נוטים לעשות כל מיני טעויות אופייניות כמו לשכנע אותם בצורה מופרעת, או להבטיח להם הבטחות או יותר נורא- מאיימים במשפטים כמו 'אם את לא לובשת את התחפושת עכשיו אין טלויזיה היום'", מסביר פרופ' עמוס רולידר.

לגיטימי שאתם ההורים מעוניינים שהילד יגיע לגן מחופש ולא יהיה שונה מחבריו, מובן שאתם רוצים שהוא "ייכנס לאווירת החג", ירגיש נוח ושמח בתחפושת שלו. "אבל, אל תכריחו את הילד להתחפש, להתחפש זוהי אינה חובה", טוען פרופ' רולידר.

יש כמה דברים שניתן לעשות כדי שהילד אולי ירצה להתחפש: לדאוג לתחפושת נוחה מראש, ולנסות מספר פעמים בבית את התחפושת לפני שהוא ילבש אותה בפעם הראשונה. עוד המלצות מחכות לכם בוידאו בתחילת הכתבה.

פורים 2017 ברשת דיגיטל

מי מכיר את מגילת אסתר?

[brightcove_iframe video_id='mood_article_343' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_ifexzfve' duration='114']

עוד באסיפת הורים

מה לעשות כשבוקר פורים הופך למריבה עם הילדים?

עכשיו זה מדעי: הנה השיר שיגרום לתינוק לחייך [brightcove_iframe video_id='parenthood-articles-038' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_n76rum3h' duration='1929']

אחת ולתמיד: מה באמת צריך לחגוג - יום האם או יום המשפחה? [brightcove_iframe video_id='parenthood-articles-039' autoplay='0' credit='' kid='1_y34tvnob' duration='1929']

יש! אבא בבית: סדנה חדשה להעצמת אבות

אבא כאן בדיוק כמו שאמא כאן

העולם הבוקר כל הקטעים