ParkKing: הכירו את האפליקציה הישראלית שתשלם לכם כסף כשתפנו את מקום החנייה

האפליקציה ישראלית חדשה בשם ParkKing רוצה לעזור לכם לחפש חנייה בתל אביב ובדרך להרוויח מזה כסף. אז במה מדובר, ואיך זה עובד? ראיון מיוחד

חנייה כחול-לבן
חנייה כחול-לבן | צילום: חדשות 10

איך נולד הרעיון לאפליקציה?


ParkKing הוקמה בעקבות בעיית החניה ההולכת וגדלה ואי הצלחתם של אפליקציות ופתרונות אחרים בתחום.
כאמור בעיית החניה גוזלת בממוצע מכל נוסע כ 23 דקות בחיפוש חניה ברחבי העיר ת'א, תסכול, עצבים, בזבוז דלק וכ'ו - ועוד לא הזכרנו גם את זיהום האויר. בעזרת מודל חברתי וייחודי ParkKing תפתור אחת ולתמיד את בעיית החניה

 

אז איך זה בעצם עובד? והאם יש מגבלה על זמן ההמתנה של הנהג המפנה?


כאשר רכב עומד לפנות מקום חניה הוא ידווח על כך באפליקציה,המידע יופיע מידית אצל כל מחפשי החניה. המחפש הראשון שיאשר, יקבל הכוונה לחניה שתשמר אך ורק לו. עבור השירות הזה ייגבה תשלום כשהמחפש ישלם עבור המידע 5 ש"ח ואילו מפרסם החניה יקבל 4 ש"ח עבור פרסום המידע ושמירת החניה, בעוד האפליקציה תגבה כ-1 ש"ח עמלה. יש לציין שהמחיר הזה אינו כולל את עלות החנייה עצמה באזור המוגדר "כחול לבן".

 

"הפתרון יוצר אינטרס לפרסם חניה ולהמתין למחפש החניה דקות בודדות עד הגעתו" כך אומרים בחברה. בעצם משתמש שחיפש חניה ולאחר מכן פרסם אותה ישלם שקל אחד בלבד. ככל שיהיו יותר משתמשים כך נפתור ביחד את בעיית החניה אחת ולתמיד".

 

Parkking
Parkking | צילום: ParkKing

כרגע השירות עובד רק בתל אביב, האם נראה אותו מתרחב בקרוב מחוץ לתל אביב?

 

"ParkKing תתמקד תחילה בעיר ת'א, בהמשך החברה תרחיב את פעולתה לכל אזורי הארץ בהם קיימת בעיית החניה ובהמשך לשאר ערי העולם (למרות שכבר ניתן להוריד ולהשתמש ב ParkKing בכל עיר בארץ ובעולם)".

 

מה החוק אומר לגבי זה? האם ניתן לשמור מקום חניה ציבורי?

 

"לא קיים חוק ספציפי העוסק בשמירת מקום חניה". יש לציין שהחוק אכן אינו אומר דבר אודות סיטואציה ובה רכב השומר חניה לרכב אחר, זאת למרות שתקנות חנייה מסויימות אוסרות על התנהלות שעלולה לגרום להפרעות לזרימת התנועה במרחב הציבורי.

 

ממדגם קצר שערכנו בסביבתנו לגבי הקונספט הזה, של תשלום עבור חניה מתפנה, נראה שהדעה הרווחת אכן הייתה חיובית בקרב האוכלוסיה התל אביבית. יחד אם זאת קשה להתעלם מהצדדים הפחות חיוביים שאפליקציה כזו יוצרת. כששאלנו האם "האפליקציה לא יוצרת למעשה פתח אפשרי לסחר במקומות חנייה?" נעננו בתשובה כי "המטרה של ParkKing היא לבנות קהילה חברתית, שתעזור אחד לשני למצוא חניה".

 

האפליקציה מוגדרת על ידכם כחברתית, אבל יחד עם זאת מדובר במצב שבו המשתמש נדרש לשלם סכום כספי נוסף - מעבר לתשלום על החנייה עצמה. האם לא נוצר כאן מצב שבו רק מי שהפרוטה מצוייה בכיסו

יהנה מהשירות על חשבון אוכלוסיות חלשות יותר?


ParkKing הינה אפליקציה חברתית שנועדה לשירות הציבור. השימוש בתשלום נוצר כדי לעודד את המשתמש שמפנה חניה לדווח במערכת על פינויה וזאת על מנת ליצור אופטימיזציה וחסכון בכל תהליך חיפוש החניה. כאמור בפועל משתמש שחיפש חניה ולאחר מכן פרסם אותה ישלם רק 1 ש'ח בלבד.

 

מה לדעתכם ההבדל העיקרי בין האפליקציה שלכם, לבין אפליקציות מתחרות בשוק? והאם יש בכלל כזו
בשוק כרגע?


ParkKING בעלת מודל ייחודי המאפשר ניווט מדויק למקום החניה, חיפוש אוטומטי בהתקרבות לאזור החניה הרצוי וכן
החלפת החניה ע'י תגמול סמלי למפנה החניה בעבור מסירת מידע על נתוני החניה והמתנה למחפש.


איפה אתם רואים את עצמכם בהמשך הדרך בעוד כחמש שנים, האם יש לכם כוונה להפוך לשירות מקביל
ל"פנגו" ולרכז את נושא החנייה בככלותו?


המטרה העיקרית של ParkKing היא לפתור אחת ולתמיד את בעיית החניה. אנו מקווים שעוד 5 שנים כל הנהגים בישראל ושאר מדינות העולם יוכלו למצוא חניה בקלות,במהירות ולא יבזבזו זמן יקר בתהליך חיפוש החניה.

 

האפליקציה חינמית וזמינה להורדה לבעלי מכשירי אנדרואיד, ולבעלי מכשיר אייפון