יוזמה מבורכת: אייפד לכל מורה לחינוך מיוחד

ערב התרמה מיוחד שיתקיים ב-22 ביוני מאגד למעלה מ-50 אומנים במטרה לקדם את הפרויקט הייחודי של קרן אתנה להענקת מכשירי אייפד לאנשי החינוך מיוחד בישראל

זמן צפייה: 01:14

ערב ההתרמה המיוחד, שיערך ב-22 ביוני באולם הכנסים של הנהלת הבנק הבינלאומי, המיוחד יכלול מכירה פומבית של יצירות אמנות ייחודיות שנוצרו במיוחד לערב זה ע"י למעלה מחמישים אמנים מובילים בישראל ביניהם: ערן שקין, קרן שפילשר, יגאל עוזרי, בני אפרת, עתר גבע, חנוך פיבן, דוד גרשטיין, ליהיא לפיד, פרופ' רפי קרסו, בן קדישמן, רות בלוך ורבים אחרים.

מתוך ערב ההתרמה של קרן אתנה
מתוך ערב ההתרמה של קרן אתנה

בכל יצירות האמנות משולבים מחשבים ניידים שיצאו משימוש ונתרמו ע"י חברות הייטק. עבודות אלו יימכרו במסגרת המכירה הפומבית לאנשי עסקים ותורמים בארץ ובעולם, כאשר כל ההכנסות מערב זה יופנו לטובת רכישת אייפדים למורות ולמורים בחינוך המיוחד בישראל.

________

אוטיזם: מתי צריך לקחת לאבחון?

מה זה אוטיזם?

כיצד חושפים את עולמם האישי של האוטיסטים?

הטיפול הטוב לאוטיזם: הורות

כיצד הטאבלט חולל מהפכה בתחום האוטיזם?

________

לאחרונה הראו מחקרים כי האייפד מאפשר לילדים בעלי צרכים מיוחדים לתקשר בצורה טובה יותר עם מוריהם, משפחתם וסביבתם. כך, לדוגמא, מצליחים ילדים אוטיסטים, גם אלה שמעולם לא תקשרו עם הוריהם וסביבתם, לתקשר באופן מרגש ביותר. בתחקיר המערכת עם מיקי חיימוביץ' ששודר בשבוע שעבר, הובא סיפורם המדהים של האוטיסטים שנולדו מחדש. כאשר הרופאים לא נתנו להם צא'נס, המומחים כבר ויתרו וההורים התייאשו לגמרי, יום אחד הם נחשפו לתהליך פורץ דרך בטיפולם של ילדים אוטיסטים, המשלב טכנולוגיה וטאבלט, אשר חשף את עולמם הפנימי.

מתוך ערב ההתרמה של קרן אתנה
מתוך ערב ההתרמה של קרן אתנה

האייפד מאפשר לתלמידי החינוך המיוחד דרך ביטוי חדשה וחושף בפניהם עולם קסום של טכנולוגיה מתקדמת המסייעת לצמצום פערים לימודיים ולחיזוק כישוריהם החברתיים. זוהי הסיבה שהוחלט בהנהלת קרן אתנה להתמקד השנה במורות ובמורים לחינוך מיוחד.

היוזמה הראשונה של הקרן (שהושקה ב-2007 בחסות משרד ראש הממשלה) היא "מחשב נייד לכל מורה". אחריה הושקו התכניות "מחשב נייד לכל גננת" ( 2012), "טבלט לכל מורה למדעים" (2014) , ו"אייפד לכל מורה לחינוך מיוחד" (2015). עד כה העניקה קרן אתנה יחד עם שותפיה מחשבים מסוגים שונים (לפטופים, טבלטים ואייפדים) לכ-15,000 מורות ומורים ברחבי הארץ, ב -1,240 בתי ספר וגנים ב -123 רשויות מקומיות (עיריות, מועצות מקומיות ואזוריות), בהתאם לתכניות השונות של הקרן. כל מורה מקבל/ת גם 120 שעות של הכשרה טכנו-פדגוגית ממדריכים מקצועיים, בתמיכת משרד החינוך.

[brightcove_iframe video_id='news-the-system-season-04-episodes-15-full_w1yTOkkA' autoplay='0' credit='' desc='המערכת: גילוי בעולם האוטיזם' kid='1_07jlwdt4' duration='1929']

"ערב ההתרמה הוא נדבך נוסף בפעילותה של קרן אתנה למען ציבור המורות והמורים בישראל וצעד חשוב לקידום החינוך המיוחד בישראל" אמר אורי בן-ארי, מייסד ונשיא קרן אתנה. "השימוש באייפד פותח צוהר אל עולמם הפנימי של תלמידות ותלמידים עם צרכים מיוחדים, ומסייע להם לשפר הן את הלמידה ןהן את איכות חייהם, תוך חיזוק המוטיבציה ללמוד ולהרחיב את האופקים. בנוסף, האייפד משפר את התקשורת הבין-אישית עם המורות והמורים, המשפחה והסביבה ומאפשר לתלמידות ולתלמידים להתמודד בצורה טובה יותר עם קשייהם. כמו כן מאפשר האייפד לגלות צדדים חדשים בעולמם של תלמידות ותלמידי החינוך המיוחד, כולל מיומנויות חשיבה והבנה ברמה גבוהה".

המערכת