בבקשה אל תקראו לזה סרטון של ״הישראלי המכוער״, כי זאת לא ישראליות!

לרגע תדמיין את עצמך יושב באוטובוס לבד, עם כוס שתייה ביד, כשפתאום משום מקום, מישהו מחליט להרים מצלמה ופשוט מתנקל לך

זמן צפייה: 02:47

רגע לפני שיום כיפור נכנס, ואנשים כאן מענים את נפשם לקראת מחילה מבורא עולם בואו נקבל תזכורת על רגע שאין מילים בכלל לתאר את כמות הרעל שנשפכה ממנו…..

ואני שואלת למה? למה? מה גורם לאישה להרים טלפון באוטובוס, ולהתחיל לגדף לקלל ולהשפיל אדם שלא עשה לה כלום? מאיפה בכלל מגיעה כל עוצמת הרוע וחוסר כבוד לאדם לצלמו ולדמותו? ואיך אדם מתחיל לתרץ התנהגות כזאת? האישה שצילמה את הסרטון והעלתה אותו בעצמה אומרת: "תעזבו אותי מהסרטון הזה. מה אתם רוצים ממני? אתם מחפשים כל הזמן אוכל” וטוענת שנעשה לה שיימינג כי אנשים ממשיכים לפרסם את זה אחרי שהיא מחקה אותו.

הגיוני לבוא בטענות לאנשים בשיימינג שנעשה לך אחרי שאתה בעצמך טרחת להלבין, להעליב ולהשפיל אדם על לא עוול בכפו. מאוד הגיוני….

תהרגו אותי אני לא מבינה…. לא מבינה מה קורה לנו? וכן יש אנשים רעים בכל מקום, ואי אפשר לחנך את כולם, אבל איפה שאר האנשים שעמדו שם ולא דיברו, איך הפכנו לחברה שעומדת מהצד בזמן שמישהו מושפל מול עינינו ואנחנו פשוט סותמים את הפה? ואיזה דוגמא ילדים לוקחים מהדבר הזה אם זה יעבור לסדר היום? שזה בסדר להיות ביריון? שזה בסדר להתעמר בבני אדם? שזה בסדר להתגזען, שזה בסדר להכות מאבטחים בבית חולים כי התעצבנו עליהם?

ובבקשה אל תקראו לזה סירטון של ״הישראלי המכוער״, כי זאת לא ישראליות! ככה הישראליות לא אמורה להיראות גם ברגעי שפל! זה סרטון מכוער, מסוכן וגזעני, סרטון שאמור להטריד כל אבא וכל אמא לילדים. זאת התנהגות של בני אדם ששכחו מה זה להיות בני אדם. זה סרטון של אדם ששכח את העובדה שבחיים הוא לא היה מרשה שמישהו ידבר כך לאימו או לילדיו. וזה סרטון שצריך להזכיר לכולנו שחינוך, ערכים, מוסר וכבוד אדם, הם הבסיס עליו מושתתת חברת מופת.

אז רגע לפני כיפור תזכרו את הנאמר במסכת אבות: יהי כבוד חברך חביב עליך כשלך. וגם אם הוא לא חברך שנייה לפני שאתה עושה את הזוועה הזאת, לרגע תדמיין את עצמך יושב באוטובוס לבד, עם כוס שתייה ביד, כשפתאום משום מקום, מישהו מחליט להרים מצלמה ופשוט מתנקל לך כי אתה כושי מסריח. כי אתה ערבי מסריח. או כי אתה יהודי מסריח.

ושתהיה לכולם חתימה טובה . בתקווה לגמר חתימה טובה.