להיות אח שכול זה להיות שקוף

אליסף פרץ חושף ברגישות ובכנות נוגעת ללב איך זה מרגיש להיות אח שכול

זמן צפייה: 01:54

ב15.4 בשעה 20:00 בכל רחבי הארץ, יארחו אזרחי ישראל אחים שכולים, כדי לשמוע את נקודת מבטם על השכול ועל ההתמודדות עימו.

אחים, מארחים ומשתתפים, קחו חלק www.ourbrothers.co.il

 

אליסף פרץ, אח שכול ויוזם עמותת "האחים שלנו":

להיות אח שכול

לקום באמצע הלילה בצרחה מקפיאת דם ואמא עומדת בכניסה לחדר וצועקת "קומו! קומו! אח שלכם נהרג!"

והחיים מתחלקים לפני ואחרי.

וביום אחד השמיים נופלים ואתה מתחיל להסתובב עם שם תואר חדש שלא ביקשת: אח שכול.

עכשיו זה קטע, כי אנחנו האחים והאחיות נדפקנו פעמיים: גם איבדנו את האח, וגם איבדנו את ההורים שלנו.

להיות אח שכול זה לראות את ההורים שלך מתנפצים בכל יום אל עבר מחוזות געגוע. לנסות לחייך ולהרים את הראש.

להיות אח שכול זה בכל פעם לשמוע את המשפט המעצבן "יש לך עוד ילדים לדאוג להם", כאילו אתה איזה פרס ניחומים.

להיות אח שכול זה תמיד להיות חזק בשביל אמא ואבא. זה לרוץ אחריהם בכל מקום, באזכרות, בריצות הניווט, בטקסים, באירועים, תמיד שם על יד.

להיות אח שכול זה להריץ את כל הריבים שהיו לכם ביחד, זה לשמוע את השיר שאהבתם ברדיו ולהגביר עד שמתפוצצות האוזניים, זה לבכות באמצע היום במשרד בחדר, פתאום להיזכר בטיול בחו"ל, בשבת שבכנרת, באילת.

זה לראות את החברה שלו, את זו שהוא אהב, זה לאכול שווארמה במקום הכי טוב בעולם, שהוא הכיר לך.

להיות אח שכול זה קצת להיות שקוף. בשום טקס לא יקראו לך לעלות לדבר, מקסימום ישמרו לך כיסא עם מדבקה בערב יום הזיכרון "שמור למשפחות השכולות".

ההורים שלנו כבר עייפים, והשכול, כמו מחלה ארורה מכרסם לאט לאט את הגוף והנפש. הגעגועים של אמא ואבא לילד ולילדה שלהם הם משהו שאי אפשר לרפא.

אז אנחנו, האחים השכולים, החלטנו שהגיע הזמן להשמיע את הקול שלנו. החלטנו להרים את הראש ולהתחיל לספר על כל אותם רגעים בלתי נשכחים, קטנים או גדולים.

כי הסיפור שלהם זה הסיפור של כולנו. האחים שלנו

 

"האחים שלנו" הינה עמותה חברתית לאומית שמטרתה להפוך את סיפורם של חללי צבא ההגנה לישראל, כוחות הביטחון ונפגעי פעולות האיבה למצפן ערכי ומוסרי הנוטע תקווה, אמונה, ותחושת שותפות גורל בין אזרחי המדינה. העמותה הוקמה מתוך הבנה כי השיח הסובב סביב השכול במדינת ישראל מייצר פלטפורמה חוצה תפיסות, מגזרים, עדות ודתות ומהווה בסיס לחיזוק האחדות בחברה הישראלית.

מפגשי האחים שלנו מתקיימים בכל שנה מחדש, מספר ימים לפני יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה במוקדים רבים ברחבי הארץ, ביניהם: בתים פרטיים, מרכזים קהילתיים, אוניברסיטאות ותנועות נוער, המארחים אחים ואחיות שכולים המספרים על אחיהם ועל ההתמודדות האישית.

המפגשים מאפשרים הצצה נדירה וייחודית להתמודדות האחים עם נפילת יקיריהם ומאפשרים לשמוע סיפור שמעולם לא סופר בצורה נרחבת ורשמית – סיפור על חברות ואחווה, על החוויות והחלומות המשותפים, על רגעי שטות והומור, על ההתמודדות בתוך המשפחה, ועל החיים עם התואר "אח שכול".