ארדן הניף שלט מחאה בזמן נאום ראיסי - ויצא מאולם עצרת האו"ם

בזמן נאום נשיא איראן הניף השגריר באו"ם את תמונתה של מהסא אמיני, שנהרגה על ידי משטרת הצניעות באיראן והפכה לסמל, ולאחר מכן יצא מאולם עצרת האו"ם בליווי מאבטחים. בנוסף, ארדן קרא למנוע "מרוצחים ומאנטישמיים להגיע ולנאום כאן"

זמן צפייה: 01:35

שגריר ישראל באו״ם גלעד ארדן, עזב אתמול (שלישי) במחאה את עצרת האו״ם בתחילת נאומו של נשיא איראן, איברהים ראיסי, כשהוא מניף לעברו של ראיסי את תמונתה של מהסא אמיני, שהוכתה למוות על-ידי "משטרת הצניעות" במדינה לפני כשנה, כיוון שלא לבשה "כראוי" את החיג'אב שלה. מותה הצית את גל המחאות באיראן - כשהמונים יצאו אז לרחובות וקראו קריאות נגד המשטר.

ארדן יצא מאולם העצרת יחד עם משלחת ישראל לאו”ם ואמר: ״לא ייתכן שרוצח שפל שקורא להשמדת ישראל מקבל במה כאן באו״ם. האו״ם שוב שבר שפל מוסרי חדש".

"בזמן שהקצב מטהרן נואם באו"ם וזוכה לכבוד מהקהילה הבינלאומית, בחוץ מפגינים מאות איראניים שזועקים וקוראים לקהילה הבינלאומית להתעורר ולעזור להם. זו חרפה ששגרירים נשארים להקשיב לרוצח המונים. לא ייתכן שרוצח עם דם על הידיים מקבל במה כאן באו״ם. עזבתי את האולם כדי להבהיר, שמדינת ישראל עומדת לצד העם האיראני. אני קורא לקהילה הבינלאומית לעצור את הטירוף ולמנוע מרוצחים ומאנטישמיים להגיע ולנאום כאן באו״ם״ הוסיף.

Whatsapp Image 2023 09 20 At 0
גלעד ארדן עוזב את האולם | צילום: רויטרס

ראיסי אמר בנאומו כי "המשך הכיבוש הציוני בשטחים הפלסטינים וחוסר ההכרה בפלסטין הוא פגיעה בזכויות אדם. חוסר ההכרה בבירתה של פלסטין, ירושלים, משמש כמה גורמים במזרח התיכון. ישנן כמה מדינות באזור שאינן יכולות להיות בעלת ברית, לא ניתן לסמוך עליהן".

נשיא איראן ראיסי נואם בעצרת
נשיא איראן ראיסי נואם בעצרת | צילום: רויטרס

בנוסף , נשיא איראן התייחס להסכמי הגרעין ואמר: "מדינות אירופה שמתעלמות מהחלטות האו"ם ומהסכמי הגרעין עם איראן יפסידו אם ימשיכו בדרך הזאת. לפני שני עשורים הרפובליקה האיסלאמית של איראן דרשה מתקני גרעין שישמשו למטרות שלום. למרות זאת, ארצות הברית השתמשה בתירוץ הזה כדי לדכא את האיראנים. הגיע הזמן שארה"ב תשנה את דרכה השגויה ותבחר בצד הנכון". הוא חתם את נאומו במילים "אנחנו העתיד".