בכיר בפמליית רה"מ על חיסול נסראללה: יש עוד צעדים על הפרק

נתניהו נחת בניו יורק לקראת נאומו בעצרת האו"ם. בצל הדיווחים על מגעים להספקת אש, אמרו גורמים דיפלומטיים לחדשות 13 כי רה"מ שינה כיוון ולא מוכן למו"מ מדיני בשלב זה: "מדובר בשינוי קו ממה שסוכם עם ארה"ב וצרפת". בכיר בפמליית רה"מעל שאלת חיסול נסראללה: "אם הצעדים הנוכחיים לא יספיקו - יש עוד על הפרק"

זמן צפייה: 02:11

ישראל וחיזבאללה מתרחקות מהפסקת אש: ראש הממשלה בנימין נתניהו, שנחת הערב (חמישי) בניו יורק לקראת נאומו מחר בעצרת האו"ם, משנה כיוון ולא מוכן למשא ומתן מדיני בשלב זה. גורמים דיפלומטיים אמרו לחדשות 13 כי "מדובר בשינוי קו ממה שסוכם עם ארה"ב וצרפת".

כמו כן, בכיר בפמליית ראש הממשלה אמר כי לא הייתה בצעה בקבינט על הפסקת אש, וכי "זה לא הכיוון". הוא התייחס לשאלת חיסול מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה - ואמר כי "אם הצעדים הנוכחיים לא יספיקו - יש עוד צעדים על הפרק". בתוך כך, צה"ל מעודכן על המגעים המדיניים - אך ממשיך בלחימה כרגיל.

מוקדם יותר אמר נתניהו עם נחיתתו כי "המדיניות ברורה: "משיך להכות בחיזבאללה בכל הכוח עד שתושבי הצפון ישובו לבתיהם". במקביל, התייחס הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי בהערכת מצב לנושא, והדגיש: "צריך להמשיך לתקוף את חיזבאללה, שנים חיכינו להזדמנות הזו". לדבריו, צה"ל פועל "כל הזמן להביא הישגים, לחסל עוד בכירים, לסכל העברות אמצעי לחימה, לגרוע מיכולות האש של חיזבאללה ולתקוף אותו בכל מרחב לבנון".

Whatsapp Image 2024 09 24 At 2
רה"מ נתניהו ורא"ל הרצי הלוי, בקריה

אחר הצהריים שיגר השר לביטחון לאומי ויו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר איום לראש הממשלה בנימין נתניהו, ואמר כי "אם תיחתם הפסקת אש זמנית - עוצמה יהודית לא תהיה מחויבת לקואליציה. אם ההפסקה הזמנית תהפוך לקבועה – נתפטר מהממשלה". בתום ישיבת הסיעה של עוצמה יהודית שכונסה על רקע המגעים בין ישראל להפסקת אש, אמר בן גביר: "הדבר הבסיסי והמובן ביותר הוא שכשהאויב שלך על הברכיים - אתה לא מאפשר לו להשתקם, אלא פועל להכרעתו וחותר להבסתו. ואם אתה לא עושה זאת – אתה משדר חולשה, מסכן את ביטחון אזרחיך, ומוכיח כי אין בכוונתך לנצח.

"לכן סיעת עוצמה יהודית בראשותי מודיעה לראש הממשלה: אם תיחתם הפסקת אש זמנית עם חיזבאללה, סיעת עוצמה יהודית מסירה מעליה כל מחויבות קואליציונית – על כל המשתמע מכך: לא להצבעות, לא לישיבות הממשלה והקבינט, ולכל פעילות קואליציונית. לא נפקיר את תושבי הצפון. כל יום בו הפסקת האש הזו תהיה בתוקף וישראל לא תילחם בצפון – עוצמה יהודית אינה מחויבת לקואליציה. אם הפסקת האש הזמנית תהפוך לקבועה במסגרת "מתווה" כלשהו, שפירושו חריצת גורלם של תושבי הצפון לחסדי החיזבאללה – יתפטרו כל שרי וחברי הכנסת מעוצמה יהודית מהממשלה והקואליציה".

איתמר בן גביר
איתמר בן גביר | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בלשכת ראש הממשלה הכחישו את הדיווחים על כך שהפסקת אש בצפון תיכנס לתוקף בשעות הקרובות, במסגרת הסכם שהציעו הנשיאים ביידן ומקרון, וטענו: "הידיעה לא נכונה. מדובר בהצעה אמריקנית-צרפתית, שנתניהו אפילו לא הגיב לה". בשעה זו: ראש הממשלה נמצא בדרכו לניו יורק, שם ינאם מחר בפני העצרת הכללית. "הידיעה על הנחיה כביכול למתן את הלחימה בצפון גם היא הפוכה מן האמת. ראש הממשלה הנחה את צה"ל להמשיך את הלחימה במלוא העוצמה, ולפי התכניות שהוצגו לו", הוסיפו. "כמו כן, גם הלחימה בעזה תימשך עד להשגת כל מטרות המלחמה".

בהצהרה משותפת של ארה"ב, קטר, סעודיה, קנדה, צרפת, גרמניה, איטליה, יפן ובריטניה, קראו המדינות להפסקת אש של 21 ימים "כדי לאפשר מגעים דיפלומטיים שיובילו לפתרון קבוע על בסיס החלטה 1701". עוד נאמר כי "על לבנון וישראל לפעול כדי להביא לרגיעה מיידית". נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ונשיא צרפת עמנואל מקרון קראו בלילה להפסקת אש מיידית בת 21 ימים בין ישראל וחיזבאללה, ומסרו בהודעה משותפת: "זה הזמן להגיע להסדר בעניין גבול ישראל-לבנון שיבטיח את ביטחונם של התושבים ושובם הביתה בשלום. אנו קוראים להפסקת אש זמנית בלבנון כדי לתת הזדמנות לדיפלומטיה - ולהצליח להימנע מהסלמה נוספת בגבול".