דיווח: זלנסקי פנה לבנט וביקש שיגשר במו"מ בין אוקראינה לרוסיה

לפי ה"ניו יורק טיימס", שגריר אוקראינה בישראל חשף כי שיחה בין השניים התקיימה במהלך היום, וכי ישראל לא נתנה את תשובתה לבקשה עדיין. לדבריו, "ישראל היא הדמוקרטיה היחידה בעלת קשרים מצוינים עם שתי המדינות". רוסיה הטילה וטו וסיכלה גינוי במועצת הביטחון של האו"ם

Brtfsk
נפתלי בנט, וולודימיר זלנסקי | צילום: רויטרס

עיתון "הניו יורק טיימס" דיווח הערב (שישי) כי נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי פנה במהלך היום לראש הממשלה נפתלי בנט וביקש מנו שיגשר במשא ומתן בירושלים בין אוקראינה לרוסיה. הבקשה נעשתה בשיחת טלפון בין השניים - כך לפי שגריר אוקראינה לישראל יבגן קורניצ'וק. גורם רשמי ישראלי אישר לעיתון את הדברים.

השגריר קורניצ'וק אמר בשיחה עם בנט כי "אנחנו מאמינים שישראל היא המדינה הדמוקרטית היחידה שיש לה קשרים מצוינים גם עם אוקראינה וגם עם רוסיה". לדבריו, ישראל לא הגיבה מייד לבקשה, "הם לא אמרו 'לא', הם מנסים לברר איפה הם נמצאים במשחק השחמט הזה", סיפר ל"ניו יורק טיימס".

עוד אמר השגריר כי אוקראינה "תרגיש יותר בנוח" לנהל תא המשא ומתן בישראל ולא במינסק, בירת בלארוס - כפי שניסו לארגן הרוסים. ישראל ניסתה לגשר בעבר בין הצדדים, בפעם האחרונה בינואר האחרון.

הלילה, מועצת הביטחון של האו"ם התכנסה לדון בהצעת החלטה לגנות את רוסיה על פלישתה לאוקראינה. כצפוי, רוסיה, שהיא חברה קבועה במועצה, הטילה וטו ובכך סיכלה את ההצבעה. 11 מדינות הצביעות בעד בזמן שסין, איחוד האמירויות והודו נמנעו.