נתניהו על צווי המעצר: "ניסיון חיסול; עושים דמוניזציה לישראל"

בריאיון לרשת ABC אמר ראש הממשלה כי החלטת התובע הראשי בהאג, קארים חאן, להוציא צווי מעצר נגדו ונגד גלנט - לצד בכירי חמאס - הוא בגדר "פעולת חיסול". על הטענות להרעבה בעזה: "אנחנו מספקים עכשיו כמעט מחצית מהמים ברצועה. זה הפוך לגמרי ממה שהוא אומר, אנחנו מרעיבים אנשים?"

ראש הממשלה בנימין נתניהו
ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: רויטרס

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (שלישי) בריאיון לרשת ABC האמריקנית כי הבקשה של התובע הראשי של בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג, קארים חאן, להוציא צווי מעצר בינלאומיים לו ולשר הביטחון יואב גלנט, יחד עם בכירי חמאס, היא "ניסיון חיסול". נתניהו הוסיף: "לא עצרנו סיוע, התובע עושה דמוניזציה לישראל".

"אנחנו מספקים עכשיו כמעט מחצית מהמים ברצועת עזה. סיפקנו רק 7% לפני המלחמה. זה הפוך לגמרי ממה שהוא אומר, אנחנו מרעיבים אנשים?", אמר נתניהו בתוכנית "בוקר טוב אמריקה". עוד הוסיף: "סיפקנו 500 אלף טונות של מזון ותרופות עם 20 אלף משאיות סיוע".

התובע בהאג, כרים קאן
התובע בהאג, קארים חאן

אתמול אמר חאן בריאיון לרשת CNN האמריקנית כי בית הדין מבקש להוציא צווי מעצר בינלאומיים נגד ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון גלנט - אותם הזכיר בשורה אחת עם מנהיג חמאס יחיא סינוואר, שגם נגדו יבקש להוציא צו מעצר "באשמת פשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות".

חאן הודיע כי בכוונת בית הדין להוציא גם צווי מעצר נגד מוחמד דף, מפקד הזרוע הצבאית של חמאס, ואסמעיל הנייה, ראש הלשכה המדינית של חמאס. "על בסיס ראיות שנאספו ונבדקו על-ידי משרדי, יש לי יסוד סביר להאמין כי סינוואר, דף והנייה נושאים באחריות פלילית לפשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות שבוצעו בשטח ישראל ורצועת עזה מ-7 באוקטובר 2023, ביניהם: לקיחת בני ערובה כפשע מלחמה; אונס, מעשי אלימות מינית אחרים, עינויים ורצח כפשעים נגד האנושות, כמו גם מעשים לא אנושיים ויחס אכזרי בהקשר של שבי", כתב התובע.

שר הביטחון יואב גלנט
השר גלנט | צילום: תומר נויברג, פלאש 90

אמש פורסם במהדורה המרכזית כי ההערכה בישראל היא שההחלטה תתקבל בהרכב של שלושה שופטים וצווי מעצר יוצאו. בדיונים בישראל נאמר מפורשות כי לא ניתן יהיה למנוע את הוצאת הצווים, ובירושלים מתמקדים בניסיון להוביל מדינות שחברות בבית הדין הפלילי להודיע שלא יאכפו את הצו. בנוסף, לחדשות 13 נודע כי התובע אמור היה להגיע לישראל - אך הוא וצוותו ביטלו במפתיע. בכירים בישראל אומרים כי העובדה שהתובע לא הגיע "מלמדת על חוסר תום הלב בהחלטה".

תוכנית הפעולה הישראלית:
• בליץ שיחות של ראש הממשלה עם מנהיגי מדינות שחברות בבית הדין

• בקשה מאותן מדינות שלא לאכוף את ההחלטה

• פעולה להשגת תמיכה אמריקנית דו-מפלגתית

• ישראל דורשת מארה"ב: סנקציות נגד התובע וצוותו

• דרישה ממדינות אירופה לגנות את ההחלטה

בנוסף, מתברר שהתובע אמור היה להגיע לישראל אך הוא וצוותו לא הגיעו במפתיע.

במקביל, בצה"ל חוששים כי אחרי בכירי הדרג המדיני, בהמשך יוצאו צווים להפסקת המלחמה נגד הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי וקצינים בכירים. הפרקליטה הצבאית הראשית האלופה יפעת תומר ירושלמי אף הזהירה את בכירי צה"ל מהשלכות הצווים בהאג.