השר כ"ץ באזהרה לשרי האיחוד: "לחץ על חיזבאללה - או מלחמה"

בכנס סגור של שרי האיחוד האירופי, שר החוץ הזהיר מפני התלקחות בצפון וקרא להרחקת חיזבאללה מהגבול לפי החלטה 1701. השרים האירופים חזרו מצדם על תמיכתם בפתרון שתי המדינות וקראו ליישם אותו. שר החוץ של שוודיה: "פתרון שתי המדינות הוא הפתרון היחיד"

זמן צפייה: 01:40

בצל המתיחות הגוברת בגבול הצפון והניסיונות להגיע להסדר דיפלומטי, שר החוץ ישראל כ"ץ הזהיר היום (שני) בכנס סגור של שרי האיחוד האירופי מפני מלחמה קרבה בלבנון בין ישראל וחיזבאללה. בפנייתו לשרים, כ"ץ אמר: "חיזבאללה מקבל הוראות מאיראן. אם לא תפעילו לחץ לדחוק את חיזבאללה מהגבול על פי החלטת 1701 - תהיה מלחמה, וכל לבנון תהיה שותפה להרס הזה".

השרים האירופים מצדם הביעו פעם נוספת תמיכה בפתרון שתי המדינות והפצירו בממשלת ישראל לקדם אותו. בהקשר זה, שר החוץ של שוודיה טוביאס בילסטרום אמר: "ישראל חייבת לעצור את ההתרחבות בהתנחלויות, פתרון שתי המדינות הוא הפתרון היחיד".  שר החוץ של אירלנד מיהאל מרטין הוסיף: "מעשי חלק מהקיצוניים בגדה המערבית לא מתקבלים על הדעת".

שר החוץ של האיחוד האירופי ז'וזף בורל, שבשבוע שעבר טען כי ישראל מימנה את חמאס כדי להחליש את הרשות הפלסטינית, אמר בכינוס היום: "אנחנו צריכים לדון בפתרון שתי המדינות. אני יודע שאנחנו בעמדות שונות אבל רצינו לדעת מה ישראל חושבת על סיום המלחמה, ואיך נבנה שלום".

פסגת האיחוד האירופי בבריסל
פסגת האיחוד האירופי בבריסל, ארכיון | צילום: רויטרס

הלחץ האירופי שמופעל על ישראל בנוגע לקידום פתרון שתי המדינות מצטרף ללחץ המשמעותי יותר בנושא עבור הממשלה בירושלים, שמגיע מהממשל האמריקני. למרות תמימות הדעים במערב, פתרון שתי המדינות לא זוכה לפופולריות בציבור הישראלי ובהרכב הנוכחי של הממשלה לא צפויה התקדמות כלשהי בנושא.