ברקע המתיחות: ביידן ונתניהו נפגשו בבית הלבן

ראש הממשלה הגיע לפגישתו עם נשיא ארצות הברית לאחר נאומו בקונגרס, בשיאה של המלחמה - וכשהמגעים לעסקת חטופים נמצאים בנקודת מפנה. השניים שוחחו במשך שעה וחצי ולאחר מכן נפגשו עם משפחות חטופים. בהמשך הערב: נתניהו ייפגש עם סגנית הנשיא והמועמדת הדמוקרטית האריס

זמן צפייה: 19:38

ראש הממשלה בנימין נתניהו נועד הערב (חמישי) במשך שעה וחצי עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בבית הלבן, בשיאה של המלחמה ובעת בה המגעים לעסקת חטופים נמצאים בשלבים קריטיים. בתום הפגישה נפגשו שני המנהיגים עם משפחות חטופים.

עם הגעתו של נתניהו לבית הלבן, הנשיא ביידן נראה מחויך כשהוא אומר:" יש לנו הרבה על מה לדבר". נתניהו בתורו הודה לנשיא: "אדוני הנשיא, אנחנו מכירים כבר 40 שנה, ואתה מכיר את כל ראשי הממשלה הקודמים של ישראל כבר 50 שנה, מאז גולדה מאיר. ממני, יהודי ציוני גאה, אליך, אירי-אמריקאי-ציוני גאה, תודה רבה על 50 שנה של שירות ציבורי ו-50 שנה של תמיכה במדינת ישראל. אני מצפה לשיחתנו היום ולעבוד איתך בחודשים הקרובים על האתגר החשוב מולו אנו ניצבים".

בהמשך, ביידן שב על סיפור פגישתו עם גולדה מאיר והוסיף: "נפגשתי לראשונה עם ראש הממשלה גולדה מאיר, נפגשתי עם רבין ואני מחכה לפגישה הנוכחית". השניים לא השיבו לשאלות עיתונאים.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2407252032' autoplay='0' credit='' desc='הנשיא ביידן ורה"מ בפתח הפגישה' poster='' kid='1_5cpklrql' duration='9']

פגישת נתניהו וביידן בבית הלבן
פגישת נתניהו וביידן בבית הלבן | צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ
פגישת נתניהו וביידן בבית הלבן
צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ
פגישת נתניהו וביידן בבית הלבן
צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ
פגישת הנשיא ביידן ורה"מ נתניהו
הפגישה המורחבת | צילום: עמוס בן-גרשום, לע״מ.

בהמשך הערב, נתניהו ייפגש עם סגנית הנשיא קמלה האריס, שלא נכחה בנאומו אתמול. עד עתה חסתה סגנית הנשיא בצלו של ביידן בכל הנוגע למדיניות האמריקנית כלפי ישראל, וכעת עולה השאלה אילו עמדות תציג במסגרת קמפיין הבחירות שלה - וכיצד תפעל אם תהפוך למנהיגת העולם החופשי בינואר הקרוב.

חברי קונגרס וגורמים פוליטיים אחרים ששוחחו עם רשת CNN הביעו תהיות בנוגע למדיניות של האריס כלפי ישראל. "אין לנו מספיק מידע", אמר ריצ'ארד האס, בכיר לשעבר במחלקת המדינה תחת הנשיא ג'ורג' בוש. "כל מי שאומר שהוא יכול לענות על שאלת האריס וישראל הוא לא מאוד מועיל. אי-אפשר לשפוט מישהו כאשר הוא סגן נשיא", הוסיף.

גם גורמים ששוחחו סגנית הנשיא באופן מעמיק על ישראל התקשו להציג את עמדותיה בנוגע לישראל כאשר נשאלו על הנושא בשיחה עם CNN. חלק מהגורמים אמרו כי היא תציג עמדות ברורות יותר לאחר פגישתה עם נתניהו הערב.