ישראל פועלת לשכנע מדינות לא להגיע לאירוע לציון "הנכבה" באו"ם

אירוע ראשון מסוגו צפוי להתרחש באו"ם בעוד כשבועיים לציון 75 שנים לנכבה הפלסטינית. במשרד החוץ פנו לאחרונה לנציגי מדינות שונות והפצירו בהם שלא להשתתף באירוע. גורם בכיר: אם יידרש - רה"מ יצטרף למאמצים בהמשך

זמן צפייה: 01:36

במשרד החוץ פועלים בימים האחרונים למנוע הגעה של בכירים מהעולם לאירוע לציון 75 שנה לנכבה - כך פורסם היום (רביעי) בחדשות 13. זאת, עקב כינוס ראשון מסוגו שצפוי להיערך בעוד שבועיים באו"ם לציון 75 שנים לנכבה הפלסטינית. בכיר במשרד החוץ: ראש הממשלה בנימין נתניהו יתערב במאמצים לקראת האירוע.

הניסיון הישראלי כרגע מתמקד בלדאוג שמדינות לא ישלחו נציגים לכנס הזה. במברק פנימי שהועבר לנציגויות ברחבי העולם בימים האחרונים משרד החוץ ביקש מהנציגים לפנות לבירות שלהם ולבקש להימנע מהגעה לכינוס – לא רק שלא יגיע דרג בכיר כמו למשל שר חוץ - אלא שלא תהיה שום נציגות.

אבו מאזן בעצרת האו''ם
יו''ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן באו''ם | צילום: רויטרס

"אנא פנו בדרג גבוה על מנת שמדינתכם לא תשתתף באירוע לציון 75 שנה לנכבה", נכתב בחלק מהמסמך הזה שהועבר לנציגויות. "אבו מאזן צפוי להגיע לאו"ם ולשאת דברים. פנו לבני השיח שלכם, הבכירים ביותר, ותבקשו שינחו את משלחתם לאו"ם לא להשתתף באירוע. מדובר באירוע שמאמץ את הנרטיב הפלסטיני ויוצא נגד זכות קיומה של ישראל. כך נמסר לנציגויות השונות".

במקביל, שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן פועל גם הוא מול המדינות השונות – כדי לוודא שאכן לא תגיע נציגות. בנוסף ישראל מנסה גם להוביל לגינויים מצד מדינות כאלה ואחרות, שיגנו את האירוע הזה. בכיר במשרד החוץ בירושלים אמר לחדשות 13 שאם יהיה צורך, מעריכים כי תהיה לקראת האירוע התערבות גם של דרג מדיני - שר חוץ וראש ממשלה.

ממשרד החוץ נמסר בתגובה: "קוראים למדינות החברות שלא לשתף פעולה עם עוד ניסיון פלסטיני לשכתב את ההיסטוריה".