ארדן לנציב זכויות האדם: "כמה עוד יהודים צריכים להירצח?"

לאחר הצהרת נציב זכויות האדם של האו"ם, פולקר טורק, שלפיה הוא "מודאג מהמצור שהטילה ישראל על רצועת עזה", השגריר לאו"ם ארדן תקף בחריפות אותו ואת מועצת זכויות האדם בדיון מיוחד: "ישראל תמשיך לעשות כדי להגן על עצמה"

זמן צפייה: 01:45

לאחר הצהרת הנציב העליון של האו"ם לזכויות האדם אמש (שני) בה הביע דאגה "מהמצור שהטילה ישראל על רצועת עזה", שגריר ישראל באו"ם, גלעד ארדן, תקף היום (שלישי) בחריפות את הנציב ואת מועצת זכויות האדם של האו"ם על היעדר הצהרת תמיכה בזכות ההגנה העצמית של ישראל, וההשוואה בין מדינת ישראל לבין ארגון הטרור חמאס.

שגריר ישראל באו"ם, גלעד ארדן, השתתף בדיון מיוחד באו"ם בהשתתפותו של נציב זכויות האדם, פולקר טורק. בהמשך להצהרתו של טורק, השגריר תקף ואמר: "ישראל עברה בימים האחרונים את הזוועות החמורות ביותר מאז השואה, ואני שואל אותך - כמה יהודים צריכים למות כדי שתתמוך בזכות ההגנה העצמית של ישראל? אלף? שישה מיליון? אולי עשרה מיליון? כל מדינת ישראל? הרי זו המטרה המוצהרת של חמאס - להשמיד את העם היהודי. כמה יהודים צריכים להירצח באכזריות ובברבריות כדי שתתמוך בזכותה של ישראל להגנה עצמית?"

השגריר לאו"ם גלעד ארדן בהצהרתו
שגריר ישראל לאו"ם גלעד ארדן

בנוסף, ארדן הבהיר בדיון כי השוואה בין ישראל לארגון הטרור חמאס היא "השוואה צבועה, לא מוסרית והזויה", והוסיף ש"ישראל, דמוקרטיה שומרת חוק המגנה על ביטחונה ועל ביטחון אזרחיה, ואנשי חמאס, רוצחים ברבריים שטבחו והציאו להורג בדיוק כמו דאע"ש או אל-קאעדה".

"השוואות כאלה נותנות אור ירוק לארגוני הטרור הרצחניים להתקפות ברבריות ולטבח שהם קיימו באזרחים ישראלים חפים מפשע", הדגיש. השגריר ארדן דרש מהנציב להפסיק עם הדיבורים ועם הבעות הרגש הצבועות ולהתחיל לפעול, והוסיף כי "ישראל תמשיך לעשות כדי להגן על עצמה".

חרבות ברזל רקטות שנורו מעזה לעבר ישראל
רקטות נורות מעזה לעבר ישראל | צילום: רויטרס

השגריר תקף בנאומו גם את מועצת זכויות האדם של האו"ם : "המועצה איבדה כל תוקף מוסרי כשהיא מסרבת להבחין בין טוב ורע, בין קורבנות ובין רוצחים שפלים. ההשוואה הבלתי מוסרית של המועצה בין ישראל ובין ארגון טרור רצחני, שולחת מסר ברור למחבלים, שאם הם מסתירים את הטילים והנשק שלהם מתחת לבתי ספר ובתי חולים ועושים שימוש בתושבי עזה כמגן אנושי, מועצת זכויות האדם נותנת להם גיבוי וחסינות מלאה על הפשעים שלהם".

לבסוף, אמר ארדן כי "ישראל לא תקבל סטנדרט כפול וצבוע כזה, ישראל תפעל בכל דרך כדי להשמיד את כל תשתיות הטרור של חמאס".