"אירוע בזוי": מאמצים למנוע הגעת שגרירים לציון הנכבה באו"ם

לקראת הכינוס באו"ם שייערך מחר לציון 75 שנים לנכבה הפלסטינית, השגריר ארדן ארגן ומשרד החוץ פועלים על מנת למנוע הגעת שגרירי מדינות באו"ם ודיפלומטים נוספים לאירוע. "כל מדינה שתגיע לכינוס הנכבה, נושאת באחריות להרס הסיכוי לפיוס"

זמן צפייה: 00:52

משרד החוץ פועל למנוע הגעת שגרירים ובכירים לאירוע לציון 75 שנה ליום הנכבה מחר (שני) באו"ם. האירוע ייערך בפעם הראשונה ובמסגרתו יגיע יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן לנאום. שגריר ישראל באו"ם גלעד ארגן כינה את האירוע "בזוי" והוסיף: "כל מדינה שתגיע לכינוס הנכבה, נושאת באחריות להרס הסיכוי לפיוס, כיוון שמדובר בכנס של שנאה והסתה".

כפי שפורסם בעבר בחדשות 13, במשרד החוץ פעלו כבר חודשים מראש במטרה לשכנע שגרירים ודיפלומטים בכירים ממדינות שונות להחרים את האירוע, והשגריר ארדן פנה לאחרונה במכתב אישי לשגרירי מדינות האו"ם בבקשה שלא ישתתפו באירוע.

"זהו עוד ניסיון בזוי של הפלסטינים לעוות את ההיסטוריה ומי שייקח בו חלק נותן לגיטימציה לנראטיב השקרי של הפלסטינים ומרחיק כל סיכוי לפיוס", אמר ארדן. "הצלחנו כבר לשכנע מספר מדינות משמעותיות להחרים את האירוע הבזוי ואני ממשיך לפעול כדי לשכנע מדינות נוספות".

העצרת הכללית של האו''ם בזמן ההצבעה
העצרת הכללית של האו''ם | צילום: רויטרס

"כל מדינה שתגיע לכינוס הנכבה, נושאת באחריות להרס הסיכוי לפיוס, כיוון שמדובר בכנס של שנאה והסתה, שסותר אפילו את החלטת האו"ם לתמוך בהקמת מדינה יהודית. אבו מאזן מכחיש השואה יציג בו את הקמת המדינה היהודית כ'אסון'. האירוע מעוות את העובדות הידועות ולפיהן הערבים והפלסטינים שחיו בארץ הם אלה שדחו את החלטת האו"ם ופתחו במלחמה".