ארדן תקף את רוסיה: "הורגת אוקראינים עם רחפנים מאיראן"

שגריר ישראל לאו"ם תקף את מוסקבה בכינוס של מועצת הביטחון, וטען כי היא הורגת אזרחים באוקראינה עם נשק מתוצרת טהרן. ברקע: מתקפה על ישראל מצד שר החוץ הרוסי לברוב, שטען בריאיון ל-CBS כי צה"ל מבצע "ענישה קולקטיבית" בעזה ומתעלם מנורמות בינלאומיות: "החיסולים הפוליטיים שישראל מבצעת בסוריה חייבים להיפסק"

זמן צפייה: 00:15

שגריר ישראל לאו"ם גלעד ארדן תקף את רוסיה במהלך כינוס של מועצת הביטחון, בעקבות שיתוף הפעולה שלה עם איראן - ובצל הביקורת החריפה שמתח שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב על ישראל. "כמו שכל חברות המועצה יודעות, רוסיה משתמשת ברחפנים איראניים כדי להרוג אזרחים באוקראינה. הטרור האיראני יגיע לכולכם, כולנו יודעים את זה, אפילו רוסיה שמשתפת פעולה בעצמה עם איראן", אמר ארדן.

דבריו של השגריר הישראלי מגיעים לאחר ריאיון של לברוב לרשת CBS, במהלכו טען כי ישראל נוקטת בענישה קולקטיבית בעזה ומתעלמת מנורמות מוסריות בינלאומיות. "אם בתגובה למתקפות טרור, אותן אנחנו מגנים, ינקטו בענישה קולקטיבית ויתעלמו מהנורמות המקובלות - אני חושש שזו הזמנה לשימוש בשיטות לחימה ברבריות יותר, משני הצדדים", אמר לברוב.

שר החוץ הרוסי אף גיבה את אמרתו של מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש, שטען כי מתקפת חמאס 'לא התרחשה בחלל ריק': "מר גוטרש גינה את מתקפות הטרור שהתרחשו ב-7 באוקטובר, אבל אמר שהן לא נעשו בוואקום. בעקבות זאת הוא ננזף על ידי גורמים ישראלים והוצג כתומך טרור - אך הוא צדק. העצרת הכללית קבעה במשך 75 שנים שבפלסטין יהיו שתי מדינות, מדינה ערבית ומדינה יהודית". עוד אמר כי אירועי שבת השחורה לא מצדיקים את  "אמצעי הלחימה הברבריים לא פחות" שישראל מפעילה נגד העזתים.

כוחות צה"ל ברצועת עזה
כוחות צה"ל ברצועת עזה | צילום: דובר צה"ל

בכינוס מועצת הביטחון, לברוב המשיך בהתקפתו על ישראל ואמר: "החיסולים הפוליטיים שישראל מבצעת בסוריה חייבים להיפסק. מדובר באירוע נפיץ מאוד במזרח התיכון והדבר הזה יכול לערער את כל האזור".