בעולם הערבי מגנים את הפיגוע בירושלים - וקוראים לאיפוק

משרדי החוץ של מצרים, האמירויות וירדן פירסמו הודעות גינוי לפיגוע הרצחני אמש בבירה, הביעו חשש מהסלמה באזור והביעו תנחומים למשפחות הנרצחים. במקביל, ברשות הפלסטינית לא הוציאו הודעת גינוי - ואף התקיימו חגיגות במספר ערים בגדה ובעזה

זירת הפיגוע בשכונת נווה יעקב בירושלים
זירת הפיגוע בשכונת נווה יעקב בירושלים | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

ביום שאחרי פיגוע הירי מחוץ לבית הכנסת בירושלים, בעולם הערבי מגנים את הפגיעה בחפים מפשע. משרד החוץ של מצרים פירסם הבוקר (שבת) הודעה בה הביע את גינויו החריף לפיגוע, בו נרצחו שבעה אנשים ונפצעו שלושה נוספים, והדגיש כי הוא "מגנה את כל הפעולות אשר פוגעות באזרחים".

כמו כן, הזהיר משרד החוץ המצרי מהסכנות של הסלמה בין הצדדים הפלסטיני והישראלי וקרא "לעשות מאמצים גדולים כדי לנקוט באיפוק, ולהפסיק את ההתקפות והצעדים הפרובוקטיביים". עוד מצרים הביעה את תנחומיה הכנים למשפחות הקורבנות ואיחלה החלמה מהירה לפצועים.

זירת הפיגוע בירושלים
זירת הפיגוע בירושלים | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

גם משרד החוץ של איחוד האמירויות הוציא הודעה בה הוא מגנה בתוקף את מתקפת הטרור: "איחוד האמירויות מגנה בתוקף את הפעולות הנפשעות האלו ודוחה את כל צורות האלימות והטרור שמטרתן לפגוע בביטחון וביציבות ואשר סותרות את הערכים והעקרונות ההומניטריים". משרד החוץ האמירתי הביע את תנחומיו הכנים לממשלת ישראל ולעם הישראלי הנמצא עימם בקשרי חברות ובפרט למשפחות הקורבנות, ואיחל החלמה מהירה לכל הפצועים.

משרד החוץ הירדני פרסם הבוקר הודעה בה הדגיש את הצורך "לנקוט בצעדים מהירים כדי למנוע הסלמה של המצב אשר גבה קורבנות מקרב האזרחים הפלסטיניים והישראליים, ועלול לגרום לגל אלימות שכולם ישלמו את המחיר עליו".

דובר המשרד, סנאן אלמג'אלי, אמר כי "ירדן מגנה את ההתקפה לעבר אזרחים בבית כנסת במזרח ירושלים כפי שהיא מגנה את כל הפעולות האלימות כנגד אזרחים בשטחים הפלסטיניים". הוא הוסיף כי "ירדן מגנה את כל סוגי האלימות כנגד אזרחים ומדגישה כי יש לכבד את קדושת בתי הפולחן".

זירת הפיגוע בירושלים
זירת הפיגוע בירושלים | צילום: ג'מאל עוואד, פלאש 90

ברשות הפלסטינית לא גינו את הפיגוע, ובמספר ערים בגדה המערבית כמו גם בעזה התקיימו תהלוכות וחגיגות בעקבות הפיגוע, וחולקו ממתקים. בכיר חמאס, משיר אלמסרי, נראה בסרטון שפורסם ברשתות החברתיות כשהוא מחלק ממתקים בעזה וקורא לעוד פיגועים.

חגיגות בעזה בעקבות הפיגוע
חגיגות בעזה בעקבות הפיגוע | צילום: עבד רחים ח'טיב, פלאש 90

תהלוכה בחברון בעקבות הפיגוע
תהלוכה בחברון בעקבות הפיגוע | צילום: ויסאם חשלמון, פלאש 90

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן שוחח עם נתניהו על מתקפת הטרור והציע לסייע לממשלה ולישראלים בימים הקרובים. אמש הגיע נתניהו לזירת הפיגוע ולאחר מכן נתן הצהרה לתקשורת במטה הארצי של המשטרה: "אנחנו אחרי פיגוע קשה מהקשים שידענו. כינסתי הערכת מצב עם כל גורמי הביטחון, קיבלנו כמה החלטות. בצאת השבת יכונס הקבינט. קורא לאנשים לא לקחת חוק לידיים".