גלנט: "איראן דוחפת את חיזבאללה לפעולה, גוברת האפשרות להסלמה"

שר הביטחון, המבקר בניו יורק, נפגש עם מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש במטה האו"ם כשהוא מלווה על-ידי השגריר ארדן. השניים דנו על חידוש המנדט של כוח יוניפי"ל, "פוטנציאל ההסלמה בגבול הצפון גובר בעקבות הפרת ריבונות בוטה של לבנון", אמר גלנט

זמן צפייה: 02:05

שר הביטחון יואב גלנט נפגש הלילה (שלישי) עם מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש במטה האו"ם בניו יורק. גלנט לווה על-ידי השגריר לאו"ם גלעד ארדן. גלנט וגוטרש דנו על חידוש המנדט של כוח יוניפי"ל (כוח האו"ם הזמני בלבנון), בצל המתיחות בצפון.

גלנט אמר לגוטרש: "פוטנציאל ההסלמה בגבול הצפון גובר בעקבות הפרת ריבונות בוטה של לבנון. איראן דוחפת את חיזבאללה לפעולה. על האו"ם להקפיד ולקיים יכולת לפעול באופן עצמאי בדרום לבנון". השר גלנט סקר בפני מזכ"ל האו"ם את המעורבות האיראנית הגוברת בגבול לבנון, סוריה ובשטחי יהודה ושומרון, והדגיש כי קיימת חשיבות לגינוי פומבי של האו"ם נגד פעולות מסוג זה.

עוד נמסר כי גלנט "עמד על הצורך הדחוף בהתערבות מיידית של האו"ם בהורדת המתיחות על ידי חיזוק חופש התנועה של כוחות יוניפי"ל באזור, ויישום המנדט שלהם בגבול הצפון". הוא הבהיר כי "מדינת ישראל תפעל נגד כל הפרת ריבונות ואיום על חיי אזרחיה".

היום צפוי לקיים שר הביטחון תדריכים לחברי מועצת הביטחון של האו"ם כדי לוודא שלא יוכנסו שינויים למנדט, שעלולים להצר את פעילות הכוח ועצמאותו.

Whatsapp Image 2023 07 28 At 0
גלעד ארדן | צילום: צילום משלחת ישראל לאו''ם
כוח יוניפי''ל בלבנון
כוח יוניפי''ל בלבנון | צילום: מתוך ויקיפדיה

בתוך כך, בלבנון מקדמים בין היתר שינויים שיגבירו את היכולת של צבא לבנון לפקח את פעילות כוח יוניפי"ל - עובדה שמטרידה מאוד את ישראל. ההצבעה על המנדט צפויה להתקיים מחר, 30 באוגוסט.

מזכ''ל חיזבאללה, חסן נסראללה, בנאומו
מזכ''ל חיזבאללה, חסן נסראללה | צילום: חדשות 13

אתמול נשא אמר מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה נאום מהבונקר שלו בלבנון - ושלח מסר מאיים לישראל: "כל חיסול על אדמת לבנון כנגד לבנוני, פלסטיני, איראני או סורי – יגרור תגובות חזקות ולא ניתן יהיה לשקוט לנוכח דבר שכזה. לא נאפשר שהזירה הלבנונית תיפתח מחדש לחיסולים, לא נקבל זאת ועל ישראל להבין זאת".