הישג לארדן: ניו המפשייר תפעל נגד החרם על ישראל

שגריר ישראל באו"ם השתתף בטקס מיוחד שבו חתם מושל מדינת ניו המפשייר על צו חדש שמגדיר אותה כמדינה ה-37 בארה"ב שפועלת נגד חברות המחרימות את ישראל. "כיפת ברזל שמגינה על הכלכלה והשגשוג המשותפים שלנו"

שגריר ישראל באו"ם ארדן עם מושל מדינת ניו המפשייר

שגריר ישראל באו"ם, גלעד ארדן, השתתף היום (חמישי) בטקס חגיגי בו חתם מושל מדינת ניו המפשייר, כריס סנונו, על צו חדש שהופך אותה למדינה ה-37 בארה״ב שפועלת נגד חברות המחרימות את ישראל ואוסרת לקיים איתן קשרי מסחר. מהלך זה הגיע לאחר שוועדת החקירה של האו״ם תקפה בדו״ח החדש שלה את מדינות ארה״ב שפועלות נגד חברות המחרימות את ישראל.

השגריר ארדן אמר: ״זו התשובה הטובה ביותר לוועדת החקירה האנטישמית של מועצת זכויות האדם. אנחנו חייבים להחרים את המחרימים אותנו ולייצר הרתעה. מנסיוני בעבר, זו הדרך האפקטיבית ביותר להילחם בהחלטות הצבועות להחרים דווקא את הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון. ראינו שזה פעל מול בן אנד ג׳ריס ומול איירביאנבי, וככל שיותר מדינות יצטרפו למהלך, זה יאזן את הלחץ שאויבינו מפעילים על חברות להחרים את ישראל".

השגריר ארדן עם מושל מדינת ניו המפשייר
השגריר ארדן עם מושל מדינת ניו המפשייר

עוד אמר השגריר: ״אדוני המושל, הצעד שלך בונה ״כיפת ברזל״ כלכלית שמגינה על הכלכלה והשגשוג המשותף שלנו ומחזקת גם את ״כיפת הברזל״ המוסרית שלנו. כשר לנושאים אסטרטגיים חשפתי את הקשר בין מנהיגי BDS ומחבלים מורשעים ואת האידיאולוגיות האנטישמיות של אותם ארגונים. חשפתי שארגוני ה-BDS לא רק מפיצים שנאה נגד יהודים, הם גם ממומנים על ידי ארגוני טרור.

"זו האסטרטגיה של אויבינו כיום - טילים ופיגועים כנגד אזרחים, וחרם על ישראל. 37 המדינות שיזמו את החוקים וההחלטות נגד החרמת ישראל מבינות שהן מגינות לא רק על ישראל אלא גם על האינטרסים והערכים המשותפים שלנו".

השגריר ארדן עם מושל מדינת ניו המפשייר
השגריר ארדן עם מושל מדינת ניו המפשייר

ארדן התייחס לוועדת החקירה של מועצת זכויות האדם של האו״ם נגד ישראל. הוועדה תקפה את מדינות ארה״ב על העברת חוקים נגד חרמות על ישראל: "במקום להתמקד ברצח האכזרי של נשים ומפגינים באיראן או בשימוש בנשק כימי נגד אזרחים בסוריה, מועצת זכויות האדם בחרה לתקוף את הדמוקרטיה הליברלית היחידה במזרח התיכון. המועצה הבזויה הזו לא רק מגנה את ישראל, אלא גם את מדינות ארצות הברית שבחרו לעמוד לצד ישראל מול ארגוני ה-BDS, פשוט בושה! תמיכתה של ניו המפשייר בישראל היום היא התגובה הטובה ביותר למועצת זכויות האדם האנטישמית של האו״ם – נמשיך להחרים את המחרימים".

שון (שרון) אבן חיים, יושב ראש IAC for Action, ארגון האחות של ארגון הקהילה הישראלית-אמריקאית, האמון על מדיניות וחקיקה, בירך על המהלך ועל החלטתו של המושל סנונו ואמר: "אנחנו משבחים את המושל סנונו על עמידתו האיתנה כנגד אפליה אנטי-ישראלית, ועל הגנתו על הקשרים התרבותיים והמסחריים בין ישראל לניו המפשייר. הצו המנהלי עליו הוא חתם מגן על החופש והחירות של עסקים במדינת ניו המפשיר מפני הפעולות הבריוניות המונעות על ידי שנאה של אנשי ה-BDS".