משרד החוץ האמריקני נגד מאי גולן: ״מגנים רטוריקה גזענית״

במסיבת עיתונאים התייחס דובר מחלקת המדינה למועמדותה של השרה מהליכוד לתפקיד הקונסולית בניו יורק, לאחר שהצהירה בעבר כי היא "גזענית גאה" ואמרה כי תסרב לאכול לצד מבקשי מקלט מאפריקה מחשש שתידבק באיידס. "התבטאויות כאלה הן מזיקות במיוחד כשהן מגיעות מעמדת ההנהגה"

השרה מאי גולן
השרה מאי גולן | צילום: אריה לייב אברהמס, פלאש 90

משרד החוץ האמריקני נגד מאי גולן: דובר מחלקת המדינה של ארצות הברית, ודנט פאטל, התייחס בתדרוך עיתונאים שנערך הלילה (שישי) למועמדותה של השרה מאי גולן לתפקיד הקונסולית בניו יורק, לאחר שנשאל על התבטאויות גזעניות שניפקה בעבר, ואמר כי ארצות הברית מגנה את האמירות הללו.

ההתייחסות של פאטל הגיעה בעקבות שאלה ששאל אותו אחד העיתונאים בתדרוך, לגבי עמדתה של ארה"ב על מועמדותה של גולן לתפקיד, ואותו עיתונאי ציין כי בעבר היא הצהירה שהיא "גזענית גאה", ואמרה שתסרב לאכול לצד מבקשי מקלט אפריקנים מחשש ש"תידבק באיידס". פאטל השיב: "אנו מגנים את הרטוריקה הזאת. התבטאויות כאלה הן מזיקות במיוחד כשהן מגיעות מעמדת ההנהגה".

לפני שגינה את הרטוריקה של גולן, הוא הפנה באירוניה את שואל השאלה לממשלת ישראל "על מנת לקבל תשובה לגבי האופן שהיא מבצעת מינויים, ובפרט מינויים בנציגויות זרות".

אסף זמיר
אסף זמיר | צילום: תומר נויברג, פלאש 90

כזכור, הקונסול אסף זמיר, שמונה בתקופתו של יאיר לפיד במשרד החוץ, הודיע על התפטרותו בערב בו פוטר שר הביטחון יואב גלנט, ומסר: "לאור ההתפתחויות של היום זה הזמן בשבילי להצטרף למאבק על עתיד ישראל".