אזעקות בגליל בזמן נאום נסראללה: "החיסול - נקודת מפנה"

לאחר חיסול בכיר משמרות המהפכה ואיומי איראן להגיב "ישירות", נושא דברים מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה: "זו ההתקפה הגדולה ביותר על יועצים איראניים בסוריה מזה שנים - שמהווה נקודת מפנה במלחמה". בזמן הנאום: רצף אזעקות בצפון וחשד לחדירת כלי טיס עוין

נאומו של מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, משודר בלבנון
נאומו של מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, משודר בלבנון | צילום: רויטרס

לאחר חיסולו של בכיר כוח קודס של משמרות המהפכה בדמשק מוחמד רזא זהדי, בעקבותיו איראן "החליטה להגיב בהתקפה ישירה נגד ישראל", מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה נאם לזכרו בלבנון היום (שני) ואמר: "זו ההתקפה הגדולה ביותר על יועצים איראניים בסוריה מזה שנים - שמהווה נקודת מפנה במלחמה". בזמן הנאום הופעלו אזעקות בקריית שמונה וסביבתה, עקב ירי רקטות וחשד לחדירת כלי טיס עוין.

"זהדי - האיראני הבכיר ביותר שחוסל על ידי ישראל בשנים האחרונות", הוסיף מזכ"ל חיזבאללה. "התקיפה נגד הקונסוליה בדמשק - משמעותה תקיפה בשטח איראני. המשטר בטהרן יגיב על התקיפה, זו זכותו הטבעית. ישראל מנסה להוציא את האיראנים מסוריה, אך היא לא תצליח".

בנאום שנשא ביום שישי, מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה הודיע: "התגובה האיראנית נגד ישראל על תקיפת הקונסוליה בדמשק ללא ספק תגיע", והוסיף: "הדבר הזה מגיע ללא ספק ואנחנו מחכים לו. איך ישראל תתנהג? תגיב? האזור הגיע לשלב חדש. שאיש לא יטמון ראשו בחול".

מחאה באיראן נגד ישראל אחרי חיסול רזא זהדי
מחאה באיראן נגד ישראל אחרי חיסול רזא זהדי | צילום: רויטרס

בהמשך דבריו טען: "ישראל לא סיימה בכלל בעזה, יש להם בעיות הם המילואים והחרדים. אבל יש לנו חובה לומר לישראל ולטיפשים, ולכולם - ההתנגדות בלבנון לא חוששת ממלחמה. כל ששת החודשים האחרונים הם במסגרת האסטרטגיה באופן שישמור על לבנון. יש מוכנות בכל הרמות לכל מלחמה של ישראל אם היא תיזום אותה על לבנון". עוד ציין נסראללה כי "יש מוכנות מלאה של ההתנגדות. אם נרצה לירות מאה טילים על הגולן אין שום בעיה, אנחנו מוכנים להכל".

כאמור, שני מקורות רשמיים במשטר האיראני מסרו ל"ניו יורק טיימס" כי באיראן כבר התקבלה ההחלטה להגיב בהתקפה ישירה נגד ישראל - בעקבות חיסול בכיר משמרות המהפכה. לדברי המקורות, ההחלטה התקבלה במטרה לייצר הרתעה - וכוחות צבא איראן כבר הועברו לרמת כוננות מרבית לקראת פעולה אפשרית. בהלווייתו של רזא זהדי, שנערכה לפני יומיים באספהאן, הרמטכ"ל האיראני מחמד באקר איים: "ישראל תתחרט על פעולתה, הנקמה תבוא בזמן ובמקום המתאים".

המנהיג העליון של איראן עלי ח'אמנאי חולק כבוד לקצינים שחוסלו בדמשק
המנהיג העליון של איראן עלי ח'אמנאי חולק כבוד לקצינים שחוסלו בדמשק | צילום: רויטרס

בתוך כך, צה"ל אישר הבוקר את הדיווחים בלבנון על חיסולו של מפקד בכוח רדואן של חיזבאללה, ונמסר כי מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו וחיסלו הלילה באזור א-סלטניה שבדרום לבנון את עלי אחמד חסין, מפקד מרחב ההתקפה חג'יר (רכס רמים) של כוח רדואן. במסגרת תקיפתו הלילה, חוסלו שני מחבלים נוספים שהיו תחת פיקודו בארגון הטרור.

עלי אחמד חסין שימש גורם ותיק ובכיר בארגון הטרור, והוא מקביל בדרגתו לדרג מח"ט. במסגרת תפקידו היה אחראי על תכנון והוצאה לפועל של מתווי טרור במרחב רכס רמים נגד העורף הישראלי. כמו כן, חסין קידם מתחילת המלחמה שיגורים רבים לעבר שטח הארץ.