חשש מ"הרשימה השחורה": ארדן והמתפ"ש נפגשו עם מזכ"ל האו"ם

שגריר ישראל באו"ם ארדן ואלוף רסאן עליאן נפגשו עם אנטוניו גוטרש, והציגו לו עיוותים בנתוני האו"ם בנוגע למספר הנפגעים הפלסטינים מפעולות צה"ל בשטחים. הפגישה התקיימה במטרה למנוע מהמזכ"ל להכליל את ישראל ב"רשימה השחורה" של מדינות וארגונים הפוגעים בילדים. "ברשימה צריכים להיות אלה שמסיתים לרצח ולטרור", אמר ארדן

שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן בדיון מועצת הביטחון על הר הבית
שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן בדיון מועצת הביטחון | צילום: רויטרס

שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן ומתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף רסאן עליאן, נפגשו אמש (שלישי) בניו יורק עם מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש, והציגו לו את "העיוותים בנתוני האו"ם בנוגע למספר הנפגעים הפלסטינים כתוצאה מפעולות צה"ל". פגישתם של השלושה התקיימה על רקע הפרסום הצפוי בחודש הקרוב של דו"ח האו"ם העוסק בפגיעה בילדים באזורי הסכסוך, ובמטרה לשכנע את גוטרש שלא להכליל את ישראל ב"רשימה השחורה" של מדינות וארגונים הפוגעים בילדים.

בפגישה הוצגו למזכ"ל נתונים עדכניים על היפגעות קטינים פלסטינים כתוצאה מטילי ארגוני הטרור ברצועה, וכן העיוות בדו"חות האו"ם, שאינם כוללים את הסיבות למותם של הקטינים הפלסטינים בזמן ביצוע מעשי טרור, וכך "מנפחים" את המספרים ומציגים תמונה שקרית. כמו כן נמסרו לגוטרש דוגמאות להסתה לטרור ברשות הפלסטינית, הן ברשתות החברתיות והן בבתי הספר ובגני הילדים, וגורמת למעורבות גבוהה של ילדים ובני נוער בפעולות טרור.

מזכ''ל האו''ם, אנטוניו גוטרש
מזכ''ל האו''ם, אנטוניו גוטרש | צילום: רויטרס

עוד הציגו השניים פרויקטים אזרחיים רבים שישראל יוזמת במטרה לשפר את תנאי החיים של הציבור הפלסטיני, ואשר חלק מהם "תקועים" בשל סרבנות הפלסטינים, שאינם מעוניינים בשיתוף פעולה עם ישראל משיקולים פוליטיים זרים, לטענתם.

ארדן התייחס לעניין: "אנחנו פועלים כבר זמן רב בכדי למנוע את הכללתה של ישראל ב'רשימה השחורה' של מדינות הפוגעות בילדים והפגישה יחד עם מתאם פעולות הממשלה בשטחים הייתה חשובה ומשמעותית. הצגנו למזכ"ל נתונים ברורים המוכיחים, שרוב הקטינים הפלסטינים שנהרגו בשנה החולפת היו מעורבים במעשי אלימות וטרור ומידע זה הושמט מנתוני האו"ם, יחד עם העובדה, שארגוני הטרור משתמשים בילדים פלסטינים כמגן אנושי ויורים טילים ורקטות מאזורים צפופי אוכלוסייה". עוד הוסיף השגריר: "מי שאחראי להסתה הפרועה ולגיוס קטינים לרצח ולטרור, הוא זה שצריך להיכלל ברשימה השחורה, ולא צה"ל, שהוא הצבא המוסרי בעולם".

פעילות לוחמי צה''ל בשכם לוחמים חיילים
פעילות לוחמי צה''ל בשכם | צילום: דובר צה''ל

נזכיר כי בתחילת החודש חשפנו במהדורה המרכזית את טיוטת הדו"ח שגובשה באו"ם, שלפיה ישראל פוגעת בילדים פלסטינים. בישראל, מטבע הדברים, מודאגים מאוד מהדו"ח. הדו"ח חובר על-ידי שליחה מיוחדת של מזכ"ל האו"ם גוטרש, והוא בוחן האם ועד כמה ישראל וצה"ל פוגעים בילדים מתחת לגיל 18 - מה שמלכתחילה מטה את הנתונים נגד ישראל. מעיקרי הדו"ח החריף שהוגש לירושלים בשבועות האחרונים עולה כי ישראל הרגה לכאורה כ-50 ילדים פלסטינים ב-2022. הגורמים העיקריים: אש חיה, תקיפות בעזה וכדורי גומי.

בנוסף, נטען כי למעלה מ-800 בני נוער וילדים פלסטינים נעצרו על-ידי הכוחות הישראלים, כשמעט יותר מ-80 טענו שעבררו התעללות. רובם מדברים על אלימות פיזית. עוד נתון לכאורה בעייתי: ישראל דחתה למעלה מ-1,800 בקשות יציאה לבית חולים לשם טיפולים רפואיים עבור ילדים.