עובד ישראלי בקונסוליה בניו יורק מואשם בניסיון רצח

יונתן מימון, בנו של מזכיר הממשלה לשעבר ישראל מימון, הסגיר את עצמו לפני יומיים למשטרה המקומית, לאחר שעל פי החשד תקף באמצעות כד גבר בן 42 מחוץ למועדון בעיר. בקרוב, סעיפי האישום יוצגו בפניו וזאת למרות שהוא טרם נחקר

זמן צפייה: 04:20

יונתן מימון, אזרח ישראלי בן 24 ובנו של מזכיר הממשלה לשעבר ישראל מימון, העובד בקונסוליה הישראלית בניו יורק במסגרת משלחת משרד הביטחון לארה"ב, הסגיר את עצמו לפני יומיים למשטרה המקומית, לאחר שעל פי החשד תקף באמצעות כד זכוכית, גבר בן 42 מחוץ למועדון לילה באזור מנהטן. כך נודע הבוקר (שבת) לחדשות 13.

לפי טענות המשטרה המקומית, בזמן שהמתין במעבר חצייה, מימון "השתולל" עם הכד והכה את הקורבן שבע פעמים בראשו ובגופו עד שזה איבד הכרה. לדבריהם, הוא חדל בו מהתקיפה רק כאשר הכד שהיה בידו נשבר. בקרוב, סעיפי האישום יוצגו בפניו וזאת למרות שהוא טרם נחקר. מקורביו טענו לחדשות 13 כי "הוא אפילו לא נחקר לפני שנקבע האישום, נבדק האם הוא סומם". לטענתם, ייתכן והוא סומם על ידי גורם כלשהו.

צוותי הרפואה המקומיים שהוזעקו לזירה העניקו לפצוע טיפול ראשוני ופינו אותו לבית החולים, כשהוא סובל סבל מדימום מוחי ומ"חתכים מרובים". מלבד האישום בניסיון רצח, מימון מואשם בניפוץ חלון של רכב "אובר" חולף, רגעים לפני שתקף את הקורבן. המצלמה שהייתה באותו רכב "אובר" היא זו שתיעדה אותו וסייעה למשטרה בזיהוי שלו.

לא זו בלבד, לטענת משטרת ניו יורק והתובעים במשפט - בידיהם תיעוד ממצלמות אבטחה, המוכיחות שמימון שהה באזור המועדון במנהטן בעת התקיפה המיוחסת לו. למשטרה המקומית לא נודע אם הוא הכיר את הקורבן קודם לכן, בעת ששהה במועדון, או שהוא היה זר מבחינתו.

תמונה של החשוד שהופצה על ידי משטרת ניו יורק
תמונה של החשוד שהופצה על ידי משטרת ניו יורק

אמש, כשמימון שוחרר ממעצר בערבות של 25 אלף דולרים, העובד נצפה מסתובב באזור בית המשפט הפדרלי בניו יורק, כשפניו מבוישות ולצידו עורך דינו. אם הוא יואשם בניסיון רצח, בית המשפט הפדרלי צפוי לגזור עליו עונש מאסר שנע בין 5 ל-25 שנים, בהתאם לממצאי החקירה.

האדם שהותקף על-פי החשד בידי מימון אמר לחדשות 13: "גם במצלמות של המועדון עצמו אפשר לראות שלא היה בינינוט שום קשר. החשש שלי זה שאבא שלו הוא ישראל מימון, אולי הוא ינסה להפעיל קשרים. השוטר אמר שהוא היה מזועזע כי הוא פשוט תקף אותי משום מקום".