נתניהו שוחח עם נשיא מצרים: "מחויבות לחקירה ממצה ומשותפת"

בעקבות הפיגוע בגבול, בו נהרגו שלושה לוחמי צה"ל שנורו למוות על ידי שוטר מצרי, ראש הממשלה שוחח עם א-סיסי, שהביא תנחומים על התקרית. ממשרד רה"מ נמסר כי שני המנהיגים הביעו את מחויבותם להמשך חיזוק השלום ושיתוף הפעולה הביטחוני: "ערך חיוני לשתי המדינות"

זמן צפייה: 01:11

בעקבות הפיגוע בשבת האחרונה בגבול מצרים, בו נהרגו שלושה לוחמי צה"ל שנורו למוות על ידי שוטר מצרי, ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח הבוקר (שלישי) עם נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי, שהביא תנחומים על התקרית.

ממשרד ראש הממשלה נמסר כי נתניהו הודה לא-סיסי על מחויבותו לחקירה ממצה ומשותפת של התקרית, וכי שני המנהיגים הביעו את מחויבותם להמשך חיזוק השלום ושיתוף הפעולה הביטחוני, שהוא ערך חיוני לשתי המדינות.

בתקשורת המצרית דווח כי הנשיא א-סיסי קיבל היום שיחת טלפון מראש הממשלה הישראלי, ודובר הנשיאות המצרית אחמד פהמי אמר כי השיחה נסובה סביב התקרית בגבול ישראל מצרים. על פי ההודעה הנשיאותית הדגישו שני המנהיגים את חשיבות התיאום הביטחוני המלא לבירור נסיבות התקרית, וקבעו להמשיך את התיאום בניהם במסגרת היחסים הדו צדדיים בין המדינות ולמען השגת שלום צודק וכולל ויציבות האזור.

נשיא מצרים, עבד אל-פתח א-סיסי, בביקור בלונדון
נשיא מצרים, עבד אל-פתח א-סיסי | צילום: רויטרס

אתמול העבירה ישראל למצרים את גופתו של המחבל, ומפרטים חדשים שנחשפו בערוץ "אל חדת'" הסעודי עולה כי שמו של המחבל הוא מחמד אברהים סלאח, בן 23 מאזור עין א שמס, מזרחית לקהיר. לפי הדיווח, הוא היה קרוב לסיום שירותו הצבאי, והוא נודע בקרב חבריו כחובב ציור. בעמוד הפייסבוק שלו הוא כתב: "אנא אלוהים, כפי שהנחית את ההולכים בדרך הישר הנחה אף אותי ועשה אותי אחד מהם", מה שיכול אולי להעיד על התקרבות לדת והתחזקות.

מחמד אברהים סלאח, השוטר המצרי שביצע את הפיגוע בגבול מצרים, ברקע הגדר
מחמד אברהים סלאח, השוטר המצרי שביצע את הפיגוע בגבול מצרים, ברקע הגדר | צילום: נעם ריבקין פנטון, פלאש 90

במצרים מהדקים את שיתוף הפעולה עם ישראל, וממשיכים גם היום לחקור את הפיגוע. בניגוד לגירסה הרשמית של המצרים, לפיה מדובר בחייל שניסה לרדוף אחר סוחרי סמים, בדרגים הנמוכים הם אומרים שהיה פה שוטר מצרי שסרח, והם בודקים את הרקע שלו - האם הושפע מאידיאולוגיה דתית כזו או אחרת.

הרמטכ''ל בהערכת מצב בזירת הפיגוע
הרמטכ''ל בהערכת מצב בזירת הפיגוע | צילום: דובר צה''ל

המצרים אומרים שננקטו צעדים שימנעו פיגוע כזה בעתיד, ובינתיים ברשת ניתן לזהות מעט אהדה כלפי אותו מחבל, יש מי שמכנה אותו שאהיד - אבל זה בשוליים. בשטח, מקורות מצריים אומרים כי שיתוף הפעולה בינם לבין ישראל מתהדק יותר, כאשר מתבצעת החלפת מידע מודיעני ומדובר על הוספת מגדלי פיקוח שנועדו למנוע מקרים כאלו בעתיד.

מימין: סמ''ר אוהד דהן, סמל ליה בן נון וסמ''ר אורי יצחק-אילוז
מימין: סמ''ר אוהד דהן, סמל ליה בן נון וסמ''ר אורי יצחק-אילוז | צילום: דובר צה''ל

בתחילת השבוע הובאו למנוחות הלוחמים שנפלו בתקרית. בבית העלמין הצבאי בראשון לציון נערכה הלווייתה של סמל ליה בן נון, בבית העלמין הצבאי בצפת הובא למנוחות סמ"ר אורי יצחק-אילוז, וסמ"ר אוהד דהן הובא למנוחות בבית העלמין הצבאי באופקים.