גורמים מדיניים: פחתו הסיכויים לפגישת נתניהו-ביידן בבית הלבן

ההערכות הן כי שני המנהיגים ייפגשו במהלך עצרת האו"ם בניו יורק. נאומו של רה"מ תוכנן במקור ליום חמישי אך נדחה ליום שישי - ופמלייתו תשהה בניו יורק גם במהלך סוף השבוע ותשוב לישראל רגע לפני יום כיפור

Screenshot 2023 07 27 231438
רה"מ נתניהו והנשיא ביידן | צילום: תומר נויברג, פלאש 90 / רויטרס

פחתו הסיכויים לפגישה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לנשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בבית הלבן, כך אמרו הבוקר (שישי) גורמים מדיניים בכירים לחדשות 13. ההערכות: שני המנהיגים ייפגשו במהלך עצרת האו"ם בעוד כשבועיים בניו יורק.

נאומו של ראש הממשלה נתניהו בעצרת האו"ם תוכנן במקור ליום חמישי, אך נדחה ליום שישי - מה שאומר שפמליית ראש הממשלה תשהה בניו יורק גם במהלך סוף השבוע ותשוב לישראל רגע לפני יום כיפור.

ביידן ונתניהו
ביידן ונתניהו בימים טובים יותר (ארכיון) | צילום: עמוס בן גרשום, פלאש 90

ביקורו של ראש הממשלה בארצות הברית אמור לסיים מבחינתו סוג של "חרם" שעבר מאז שחזר למשרד ראש הממשלה, אחרי שכל כך רצה לקבל הזמנה נכספת לבית הלבן. הסוגיות העיקריות שעומדות על הפרק בביקור נתניהו הן הסוגייה האיראנית, הרפורמה המשפטית, שמעסיקה גם את האמריקאים, והמגעים הסעודים.

רה''מ נתניהו ורעייתו שרה לפני ההמראה לקפריסין
רה''מ נתניהו ורעייתו שרה לפני ההמראה לקפריסין | צילום: עמוס בן גרשום / לע''מ

אמש פורסם במהדורה המרכזית כי קיימת הסכמה בשתיקה בין טייסי צי 777 של אל-על שלא להתנדב להטיס את ראש הממשלה ורעייתו לארצות הברית. זו כמובן לא הפעם הראשונה בה טייסי הצי מסרבים להתנדב להטיס את ראש הממשלה, וזה כבר קרה בטיסה לפריז בחודש פברואר ובטיסה לרומא בחודש מרץ.

במקרים הקודמים נאלצו חברי הנהלת אל על להטיס את המטוס, אך הפעם מדובר בבעיה רצינית יותר, שכן בניגוד לטיסות לאירופה אותן ניתן לבצע גם במטוסים צרי גוף, טיסה ישירה לארצות הברית דורשת מטוס גדול ושלושה טייסים.