ארדן הציג את המספר של סינוואר באו"ם: "הפסקת אש? תתקשרו אליו"

שגריר ישראל לאו"ם גלעד ארדן הניף שלט עם מספר הטלפון של לשכת מנהיג חמאס בעזה, במסגרת נאומו בדיון בעצרת הכללית של האו"ם שעוסק בהחלטה הקוראת להפסקת אש הומניטרית ברצועה: "הארגון איבד את מצפונו המוסרי, ההחלטה הזו צבועה". 153 מדינות הצביעו בעד מול 10 שהתנגדו ו-23 שנמנעו

זמן צפייה: 00:34

שגריר ישראל לאו"ם גלעד ארדן נאם בפני העצרת הכללית של הארגון, בדיון שהתקיים הלילה (שלישי) לקראת ההצבעה על ההצעה להפסקת אש הומניטרית ברצועת עזה, ואמר: "מה קורה כאן? הגוף הזה איבד כל בדל מהמצפן המוסרי שלו. שוב אנחנו מוצאים את עצמנו מצביעים על החלטה צבועה, שלא מזכירה כלל את הפשעים שביצע חמאס נגד האנושות - פלישה לישראל, רצח ואונס של אזרחים חפים מפשע. הפסקת אש רק תסייע להישרדות של המחבלים האכזריים שמטרתם היחידה היא השמדת ישראל והיהודים, ותאריך את המוות וההרס בעזה".

"מה אתם הייתם עושים במקומה של ישראל? מה מוסקבה, בייג'ינג, איסטנבול היו עושות? ב-1 בדצמבר הייתה הפסקת אש וחמאס-דאעש הפר אותה באכזריות כשסירב לעמוד בהסכם ולשחרר חטופות, והמשיך לירות טילים על ישראל. האם עובדות לא משנות לכם בכלל?", הוסיף.

מנהיג חמאס בעזה, יחיא סינוואר
מנהיג חמאס בעזה, יחיא סינוואר | צילום: רויטרס

במהלך הנאום ארדן הרים שלט עם המספר של חמאס בעזה ואמר: "תבקשו את יחיא סינוואר אם אתם רוצים הפסקת אש", והוסיף: "אף פיסת נייר, בוודאי כזו שמאומצת על ידי גוף פוליטי צבוע, תמנע מישראל להגן על עצמה. הפסקת אש תקרה רק אחרי שישראל תשמיד את יכולות הצבאיות של חמאס וכשנבטיח עתיד מבטיח גם לישראלים וגם לאזרחי עזה". ההצעה עברה ברוב של 153 מדינות מול 10 מדינות שהתנגדו.