הבית הלבן: "תומכים בזכותה של ישראל להגן על עצמה"

לאחר ההודעה הרשמית של צה"ל על תחילת פעולה "ממוקדת ומתוחמת" בדרום לבנון, בבית הלבן הביעו תמיכה בישראל. בתוך כך, בשיחה עם שר הביטחון גלנט, אמר לו שר ההגנה האמריקני אוסטין כי "נדרשת פעולה דיפלומטית כדי להחזיר את התושבים משני צדי הגבול לבתיהם"

זמן צפייה: 01:29

לאחר ההודעה הרשמית כי צה"ל פתח בפעולה קרקעית "ממוקדת ומתוחמת" בדרום לבנון, בבית הלבן הודיעו הלילה (שלישי) כי הם "תומכים בפעולה המוגבלת של ישראל". עוד נמסר: "אנו מבינים שישראל תבצע פעולות מוגבלות להשמדת תשתיות חיזבאללה שעלולות לאיים על אזרחי ישראל. הדבר עולה בקנה אחד עם זכותה של ישראל להגן על אזרחיה ולהחזיר בבטחה את התושבים לבתיהם. אנו תומכים בזכותה של ישראל להגן על עצמה מפני חיזבאללה".

בתוך כך, שר ההגנה של ארה"ב לויד אוסטין שוחח הלילה עם שר הביטחון יואב גלנט בנוגע להתפתחויות מול לבנון. בציוץ בחשבון הטוויטר שלו כתב אוסטין: "הבהרתי שארה"ב תומכת בזכות של ישראל להגן על עצמה. הסכמנו על הצורף בפירוק תשתיות התקיפה לאורך הגבול, כדי להבטיח שחיזבאללה לא יוכל לבצע תקיפה בסגנון 7 באוקטובר נגד יישובי הצפון".

לאחר מכן הוסיף אוסטין: "אישרתי מחדש כי נדרשת החלטה דיפלומטית בכדי להבטיח שאזרחים יוכלו לחזור בשלום לבתיהם משני צדי הגבול, והבהרתי כי ארה"ב ובעלות ברית נוספים עומדות מול איראן וארגוני הטרור בתמיכתה, ונחושות למנוע מכל שחקן לנצל את המתיחות. חזרתי על ההשלכות החמורות שיחולו על איראן במקרה שתחליט לפתוח במתקפה צבאית ישירה נגד ישראל".

גלנט עם אוסטין בפנטגון
השר גלנט והמזכיר אוסטין בפנטגון | צילום: רויטרס

לאחר חיסול מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, בממשל ביידן הביעו אתמול חשש מנקמה איראנית. בכיר אמריקני אומר ל-CNN כי מתגבשת תוכנית הגנה לקראת תקיפה אפשרית. ביום ראשון אמר ביידן כי "חייבים להימנע ממלחמה כוללת". על רקע הדברים, איראן שיגרה איום: "פשעיה של ישראל לא יישארו בלי תגובה".

הבכיר האמריקני שצוטט סירב לומר איזה סוג של מתקפה צפוי להגיע מאיראן, או לציין את המהלכים שמבצע צבא ארה"ב. ממשל ביידן עמד בראש ההגנה הרב-לאומית על ישראל במהלך חודש אפריל, כשאיראן שיגרה למעלה מ-300 כטב"מים וטילים לעבר ישראל בתגובה לתקיפת בכירים במשמרות המהפכה בשגרירות איראן בסוריה. בתוך כך, ברוסיה גינו היום את חיסול נסראללה: דובר הקרמלין דימיטרי פסקוב אמר כי המהלך "יוביל לאי-יציבות משמעותי באזור".