ראש עיריית ניו יורק לשעבר נגד נתניהו: "יחסי ישראל וארה"ב בסכנה"

במאמר מיוחד שכתב ל"ניו יורק טיימס", מייקל בלומברג תוקף את חקיקת המהפכה המשפטית וטוען כי היא מזכירה לו את מהלכיו של הנשיא לשעבר ניקסון. "המהפכה המשפטית שמוביל נתניהו היא אסון למדינה"

זמן צפייה: 01:20

במאמר מיוחד שכתב לעיתון האמריקני המוביל "ניו יורק טיימס", ראש עיריית ניו יורק לשעבר מייקל בלומברג תוקף היום (ראשון) את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואת המהפכה המשפטית. "מעולם לא התערבתי בענייניה הפנימיים של ישראל", כתב בלומברג, "אבל המהפכה המשפטית שמוביל נתניהו היא אסון למדינה".

"הניסיון שלו לחסן חוקים מפני התערבות של בית המשפט מזכירה לי את ריצ'רד ניקסון. טאלנטים לא ירצו לחיות במדינה שבה הם נרדפים או מופלים בשל עמדותיהם או נטיותיהם. הברית האסטרטגית של ישראל וארצות הברית יכולה להישען רק על מחויבות משותפת לשלטון החוק, אחרת ישראל מסתכנת בהחלשה של הקשר שלה עם העולם החופשי".

מייקל בלומברג, ראש עיריית ניו יורק לשעבר
מייקל בלומברג, ראש עיריית ניו יורק לשעבר | צילום: רויטרס

אמש דווח במהדורת השבת כי חברי קונגרס בכירים במפלגה הדמוקרטית שיגרו מכתב לנשיא ג'ו ביידן, וקראו לו "לעשות הכל" כדי למנוע את הפגיעה במערכת המשפט הישראלית. "קוראים לך להשתמש בכל הכלים הדיפלומטיים העומדים לרשותך", הם כתבו, "למנוע מהממשלה הימנית הקיצונית בישראל מלהמשיך לפגוע במוסדות הדמוקרטיים, ולחתור תחת האפשרות לפתרון שתי המדינות".