נתניהו ימריא לאו"ם, שר החוץ כהן ייפגש עם מקבילו המצרי

על רקע המתיחות הביטחונית, ראש הממשלה ושר החוץ יטוסו עם צאת החג לעצרת האו"ם בניו יורק. נתניהו ייפגש עם ביידן, זלנסקי וארדואן, וכהן צפוי להיפגש עם שר החוץ המצרי - ולדון עמו בסוגיות ביטחוניות

זמן צפייה: 01:44

בצאת החג צפוי ראש הממשלה בנימין נתניהו לטוס לניו יורק, שם ינאם בעצרת האו"ם וייפגש עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן ומנהיגים נוספים. אל נתניהו יצטרף שר החוץ אלי כהן, שייפגש עם מקבילו המצרי סאמח שוכרי בניו יורק.

בדרג המדיני קיימו הערכות מצב וממשיכים לעקוב מקרוב אחר האירועים הביטחוניים בארץ, שעלולים להשפיע על לוח הזמנים של נתניהו בביקורו המדיני. רה"מ ימריא עם צאת החג לשישה ימים - ביקור מדיני ארוך יחסית, במיוחד לאור המצב הביטחוני.

נתניהו ייפגש עם הנשיא ביידן ביום רביעי, כפי שכבר פורסם, וכן ייפגש עם נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי ונשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן. במקביל, שר החוץ כהן ייפגש בעצרת האו"ם עם שר החוץ המצרי, במסגרת המאמצים להרגיע את המתיחות הביטחונית, בתיווך המצרים.

רה''מ בנימין נתניהו
רה''מ בנימין נתניהו | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90
זלנסקי וביידן
זלנסקי וביידן | צילום: רויטרס

בתוך כך, היועץ לביטחון לאומי האמריקני ג'ייק סאליבן אישר רשמית את פגישת המנהיגים ביום רביעי ואמר כי השניים "ידונו בשורה של סוגיות אזוריות ומדיניות, בהתמקדות על ערכים דמוקרטיים המשותפים לשתי המדינות". ייתכן ומדובר ברמיזה לכוונה של ביידן לדבר עם נתניהו על המהפכה המשפטית והשפעתה על הציבור בישראל.

עוד הוסיף סאליבן כי המנהיגים ידונו בחזון של ביידן "ליציבות ושגשוג אזורי" וכן על הסוגיה האיראנית. כל זאת, בהקשר של הניסיונות להגיע להסכם נורמליזציה בין ישראל לסעודיה.