משפחת העיתונאית שנהרגה בג'נין: "מברכים על החקירה האמריקנית"

לאחר שהודיעו בארה"ב על כוונתה לפתוח בחקירת מותה של שירין אבו אעקלה, עיתונאית אל-ג'זירה בעלת אזרחות אמריקנית שנהרגה במהלך חילופי אש בין כוחות צה"ל לחמושים בג'נין, משפחתה של העיתונאית פירסמה הודעת תמיכה בחקירה, וקראה לכל המעורבים לשתף פעולה: "צעד חשוב בדרך להטלת אחריות ולהשגת הצדק עבור שירין"

כרזת "צדק לשירין" תלויה בבית לחם
כרזת "צדק לשירין" תלויה בבית לחם. תמונת ארכיון | צילום: וויסאם השלמון, פלאש 90

משפחתה של העיתונאית שירין אבו אעקלה, שנהרגה מירי במהלך פעילות צה"ל בג'נין במאי האחרון, בירכה היום (שלישי) על החלטת ארצות הברית לפתוח בחקירה רשמית סביב נסיבות מותה: "מקווים כי החקירה האמריקנית תהיה עצמאית, אמינה ויסודית", כתבה המשפחה בהודעתה.

ההודעה פורסמה בחשבון הטוויטר של אחותה של שירין, לינה אבו אעקלה, ובה נכתב כי בני המשפחה "שמחים על החדשות כי ארה"ב מתכוונת לפתוח בחקירה פלילית סביב הריגתה של שירין יקירתנו, לפני כחצי שנה. המשפחה שלנו ביקשה חקירה אמריקנית מההתחלה, וזה מה שארה"ב צריכה לעשות כשאזרחית אמריקנית נהרגת מחוץ לגבולותיה, במיוחד כשהיא נהרגת ע"י צבא זר".

שירין אבו עאקלה והקליע שפרסמה אל-ג'זירה
שירין אבו עאקלה והקליע שפרסמה אל-ג'זירה

עוד הוסיפו בני המשפחה בהודעה כי הם "מקווים שארה"ב ישתמשו בכל כלי החקירה שעומדים לרשותם כדי לרדת לחקר האמת ולמצוא תשובה ולהעמיד את האחראים לדין. אנחנו קוראים לכל הצדדים המעורבים שקיימות ברשותם עדויות וראיות לשתף פעולה עם החקירה, ולא לעמוד בדרכו של הצדק".

עוד נכתב: "אנחנו מקווים כי החקירה האמריקנית תהיה עצמאית, אמינה ויסודית, תעקוב אחר הראיות במעלה שרשרת הפיקוד. זהו צעד חשוב בדרך להטלת אחריות ולהשגת הצדק עבור שירין".

טקס האשכבה לשירין אבו עאקלה
טקס האשכבה לשירין אבו עאקלה | צילום: רויטרס

כזכור, אתמול נחשף כי כבר בשבוע שעבר הודיעו האמריקנים לישראל כי הם מתכוונים לפתוח בחקירה רשמית סביב נסיבות מותה של עיתונאית אל-ג'זירה שירין אבו עאקלה בג'נין. שר הביטחון בני גנץ הגיב על ההחלטה ואמר: "ההחלטה של משרד המשפטים האמריקני לחקור את מותה המצער של שירין אבו עאקלה היא טעות קשה. צה"ל ביצע חקירה עצמאית ומקצועית, שהוצגה לאמריקנים ששותפו בפרטים. הבהרתי לנציגי האמריקנים שאנו עומדים מאחורי חיילי צה"ל, שלא נשתף פעולה עם אף חקירה חיצונית, ולא נאפשר התערבות בענייניה הפנימיים של ישראל".