ארה"ב לישראל: נפתח בחקירת מותה של העיתונאית בג'נין

האמריקנים הודיעו לישראל בשבוע שעבר כי הם מתכוונים לפתוח בחקירה רשמית סביב נסיבות מותה של כתבת אל-ג'זירה שירין אבו עאקלה במהלך היתקלות בין חמושים פלסטיניפ לכוחות צה"ל במאי האחרון. שר הביטחון גנץ הגיב על ההחלטה האמריקנית ואמר: "ישראל לא תשתף פעולה עם חקירה חיצונית"

העיתונאית שירין אבו עאקלה שנהרגה בג'נין

האמריקנים הודיעו בשבוע שעבר לישראל כי הם מתכוונים לפתוח בחקירה רשמית סביב נסיבות מותה של עיתונאית אל-ג'זירה שירין אבו עאקלה בג'נין, כך נודע הערב (שני) לחדשות 13. כזכור, לאחר שהעיתונאית נורתה למוות במאי האחרון בעיר, במהלך סיקור שביצעה על היתקלות בין חמושים פלסטיניים לכוחות צה"ל בעיר, מחלקת המדינה של ארצות הברית קראה לחקירה "יסודית ושקופה".

שר הביטחון בני גנץ הגיב על ההחלטה אמריקנית ואמר: "ההחלטה של משרד המשפטים האמריקני לחקור את מותה המצער של שירין אבו עאקלה היא טעות קשה. צה"ל ביצע חקירה עצמאית ומקצועית, שהוצגה לאמריקנים ששותפו בפרטים. הבהרתי לנציגי האמריקנים שאנו עומדים מאחורי חיילי צה"ל, שלא נשתף פעולה עם אף חקירה חיצונית, ולא נאפשר התערבות בענייניה הפנימיים של ישראל".

הלווייתה של העיתונאית שירין אבו עאקלה
הלווייתה של העיתונאית שירין אבו עאקלה | צילום: רויטרס

כמו כן, השגריר הישראלי בארה"ב, מיכאל הרצוג, שיגר במאי האחרון מכתב תגובה למכתב הקונגרס, אשר קרא ל-FBI ולמחלקת המדינה לחקור את מותה של אבו עאקלה, בו כתב: "מכתב זה אינו מציע ייצוג הוגן של המקרה, מתעלם מהקשר חשוב של האירועים שהובילו למותה הטראגי של גברת אבו עאקלה ומגיע למסקנות שגויות".

"ישראל נלחמת בגל קטלני של פיגועי טרור פלסטינים בעריה, שגבה 19 חיים חפים מפשע בשבועות האחרונים", הוסיף השגריר הרצוג, "רבות מהתקיפות הקטלניות הללו מקורן בג'נין שבצפון הגדה המערבית, הרשות הפלסטינית איבדה את השליטה הביטחונית האפקטיבית על העיר".