פנייה ליועמ"שית: יש לבחון את מעורבות מקורב לפיד בהסכם הגז

בעקבות הפרסום בחדשות 13 על מעורבותו של הלל קוברינסקי, מקורבו של ראש הממשלה, בקידום ההסכם עם לבנון, ארגון לביא פנה לבהרב-מיארה בדירשה לבחון האם לא עולה מכך חשד לשחיתות. ממשרד המשפטים נמסר שהפניה התקבלה והיא נבדקת

זמן צפייה: 01:11

בעקבות חשיפת חדשות 13 על מעורבתו של הלל קוברינסקי, מקורבו של ראש הממשלה יאיר לפיד, בקידום הסכם הגז עם לבנון, הערב (שישי) ב"שישי עם אילה חסון" נחשף כי ארגון לביא פנה ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה, בדרישה לבחון האם לא עולה מכך חשד לשחיתות. ממשרד המשפטים נמסר שהפניה התקבלה והיא נבדקת.

כזכור, בתחילת השבוע פרסמנו כי קוברינסקי שכנע שרים בממשלה לתמוך בהסכם הגז, בעוד שאחותו בכירה בחברת אנרגיה שלה התקשרות של מיליארדים עם חברת אנרג'יאן המפיקה גז טבעי באסדת כריש. אותה אסדה מאוימת על ידי חיזבאללה, שבין היתר בשל האיומים הביטחוניים עליה בישראל מיהרו לחתום על ההסכם.

לטענת גורמים בממשלה, קוברינסקי ניסה לשכנע בכירים בתוך הממשלה, גם כאלו מחוץ ליש עתיד, בחשיבותו של ההסכם, עוד לפני שהתקיימה בממשלה ההצבעה עליו. קוברינסקי, המשמש כמנהל קמפיין של יש עתיד, תדרך גם את חברי ושרי המפלגה על חשיבותו של ההסכם המדובר, במסגרת קמפיין הבחירות.

האיש חשוב ביש עתיד אחרי ראש הממשלה יאיר לפיד, הלל קוברינסקי
האיש חשוב ביש עתיד אחרי ראש הממשלה יאיר לפיד, הלל קוברינסקי

בתוך כך, הסכם הפיצויים לישראל בעקבות ההסכם עם לבנון טרם נחתם, כפי שפרסמנו בשבוע שעבר. שרת האנרגיה קארין אלהרר מנסה לקדם את ההסכם לחתימה לפני עזיבתה את המשרד, ונערכת להעביר את האחריות באופן מסודר לשר שיחליף אותה.